امیرعبداللهیان در دیدار با نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور یمن:

کشورهای منطقه کمک کنند تا گفتگوهای یمن به یک توافق پایدار بیانجامد

۱۳۹۴/۰۸/۲۸ - ۰۹:۴۰:۲۷
کد خبر: ۳۴۱۱۱۳
کشورهای منطقه کمک کنند تا گفتگوهای یمن به یک توافق پایدار بیانجامد
معاون وزیر امور خارجه با اشاره به برگزاری دور دوم گفتگوهای گروه‌های یمنی تاکید کرد: کشورهای منطقه کمک کنند تا این دور از گفتگوها به یک توافق پایدار بیانجامد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، اسماعیل ولد الشیخ احمد نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن و حسین امیرعبداللهیان معاون وزیر امور خارجه در آستانه برگزاری دور دوم گفتگوهای گروههای یمنی، آخرین تحولات یمن و نتایج تلاش ها و رایزنی های نماینده سازمان ملل با نمایندگان احزاب و طرف های سیاسی درگیر در یمن را بررسی کردند.

 امیرعبداللهیان در این نشست ضمن تشکر از تلاش های پیگیر و فشرده نماینده دبیرکل برای برگزاری گفتگوهای گروه‌های یمنی در ژنو و بازگشت هرچه سریعتر ثبات و آرامش به این کشور گفت: کشورهای منطقه کمک کنند تا این دور از گفتگوها به یک توافق پایدار بیانجامد.

نماینده سازمان ملل نیز با اشاره به آخرین تلاش ها و رایزنی هایش با برخی کشورها و نمایندگان طرف های درگیر در یمن توافق هفت ماده ای مسقط و مفاد قطعنامه های سازمان ملل را محور گفتگوها دانست و افزود: همه اطراف داخلی و خارجی در یمن بعد از هشت ماه جنگ به این نقطه رسیده اند که یمن راه حل نظامی ندارد و فاجعه انسانی در این کشور به مرحله خطرناکی رسیده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران کشور مهم و تاثیرگذار در منطقه است و نقش تعیین کننده در مبارزه با تروریسم دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز