بروجردی:

اختلاف بر سر برجام وجود دارد اما بیانات رهبری فصل‌الخطاب است

۱۳۹۴/۰۸/۲۸ - ۱۱:۰۱:۴۶
کد خبر: ۳۴۱۱۵۶
اختلاف بر سر برجام وجود دارد اما بیانات رهبری فصل‌الخطاب است
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس با تصویب مصوبه‎ای 9 بندی جلوی نفوذ دشمن را گرفته است و مقام معظم رهبری نیز با استناد به این مصوبه فرمان راه‎اندازی کمیته رصد را داده‎اند.

علاءالدین بروجردی در همایش شفاف‎سازی برجام در سالن آمفی تئاتر شهیدی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد، افزود: آمریکا در دهه 40 با جمعیت آن دوران ایران راکتور پنج مگاواتی تهران را احداث کرد، اما بعد از انقلاب گفت که شما به دلیل داشتن ذخایر نفت و گاز نیازی به انرژی هسته‎ای ندارید.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: فعالیت هسته‎ای بعد از انقلاب اسلامی و در دوران جنگ تعطیل بود ولی پس از آن آغاز و به تدریج اوج گرفت.

وی با بیان اینکه آمریکایی‎ها همچنان با غنی‎سازی اورانیوم در ایران مخالف بودند و شدیدترین تحریم‎ها را علیه ایران اعمال کردند، تصریح کرد: مجلس با تصویب مصوبه‎ای 9 بندی جلوی نفوذ دشمن را گرفته است و مقام معظم رهبری نیز با استناد به این مصوبه فرمان راه‎اندازی کمیته رصد را داده‎اند.

نماینده مردم بروجرد اضافه کرد: ایجاد یک کمیته نظارتی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز مصوب شده و قرار است این کمیته هر 6 ماه یک بار به نمایندگان مجلس گزارش دهد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کشورهای مختلف دنیا بعد از توافق هسته‎ای برای بستن قراردادهای مختلف اقتصادی با ایران صف کشیده‎اند و ما اکنون حق انتخاب داریم؛ حقی که در شرایط تحریم وجود نداشت.

این نماینده خاطرنشان کرد: آغاز جمع‎آوری سانتریفیوژها در ایران حدود دو ماه طول می‎کشد که اقدامات طرف‎های مقابل در زمینه رفع تحریم‎ها نیز بعد از این زمان آغاز می‎شوند.

بروجردی گفت: به‎گونه‎ای برنامه‎ریزی شده که در صورت بدعهدی آمریکایی‎ها در مفاد برجام و رفع تحریم‎ها بتوانیم راکتور اراک را بعد از حدود 6 ماه با کارایی بهتر فعال کنیم.

وی با اشاره به انتقادهای صورت گرفته از برجام، افزود: اختلاف نظر در یک محیط آزاد طبیعی است، ولی بیانات رهبر معظم انقلاب در این خصوص فصل‎الخطاب است.

بروجردی با اشاره به فعالیت گروه تروریستی تکفیری داعش، اظهار کرد: داعش با هدف انحراف توجه‎ها از رژیم صهیونیستی به داخل جهان اسلام به‎وجود آمد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملیات اخیر تروریستی داعش در فرانسه، تصریح کرد: اکنون خطر در تمام کشورهایی که در ایجاد داعش نقش داشته‎اند احساس می‎شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز