آیت‌الله نوری همدانی:

داعش گریبان والدینش را گرفت

۱۳۹۴/۰۸/۲۸ - ۱۴:۰۰:۰۷
کد خبر: ۳۴۱۲۱۶
یکی از مراجع عظام تقلید گفت: بیداری اسلامی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و هر روز بیشتر در دنیا گسترش می‌ یابد، به همین علت دشمن به دنیال خاموشی شعله‌های بیداری اسلامی در جهان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی امروز در دیدار با جمعی از اعضای کنگره بین‌المللی سربداران اظهار کرد: تاریخ سبزوار بسیار آموزنده بوده و بازخوانی این تاریخ برای همه بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه پس از مشهد مقدس بزرگترین شهر استان خراسان رضوی سبزوار است تصریح کرد: مردم سبزوار از جمله مردم متعهد، ولایت‌مدار و با فرهنگ هستند.

این مرجع تقلید با اشاره به انقلاب تاریخی که در سبزوار رخ داد گفت: انقلاب سربداران از انقلاب‌های مهمی است که در تاریخ این کشور ثبت شده است.

آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: مطالعه تاریخ انقلاب‌هایی که در ایران به‌وجود آمد برای ما یک درس است و در مقایسه آن با انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی ایران به توفیقاتی که این انقلاب داشته است پی می‌بریم.

وی با تاکید براینکه در مطالعه تاریخ به تجربیات فراوانی دست پیدا می‌کنیم، گفت: انقلاب ایران دارای شکوه و عظمت خاصی است و آنچه موجب ماندگاری و فروغ این انقلاب شاید جای بحث و بررسی دارد.

این مرجع تقلید ابراز کرد: باید اهداف انقلاب‌ها و آسیب‌هایی که در هر انقلاب به‌وجود آمد را مورد بررسی قرار دهیم تا نسبت به انقلاب‌ها و علل پیروزی و یا شکست آن آگاهی یابیم.

وی انقلاب سربداران را یکی از انقلاب‌هایی دانست که مردم در مقابل استکبار و استبداد، ایستادگی کردند تا به اهداف والای خویش دست یابند.

آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه باید در بررسی تاریخ انقلاب‌ها، همه ابعاد آن در نظر گرفته شود، عنوان کرد: جریان تحریم تنباکو نیز خود یک انقلاب است و نشان از این دارد که مردم ایران همراه با علما هستند ولی با توجه به اینکه رژیم استبدادی هنوز در راس امور مملکت بود این انقلاب نتیجه مطلوبی به دنبال نداشت.

وی با عنوان اینکه عزم مردم در انقلاب مشروطه بسیار جدی بودند، تصریح کرد: این انقلاب به اندازه‌ای جدی بود که گستره آن تمام کشور را فرا گرفت و مهمترین دلیل آن اختلاف بین مردم بود که موجب اعدام فقیه و عالم انقلابی شیخ فضل‌الله نوری شد.

این مرجع تقلید ادامه داد: دو دستگی از دیگر دلایلی بود که موجب شکست انقلاب مشروطه شد و از دل این انقلاب معلول رژیم پهلوی به‌وجود آمد.

وی با اشاره به حمله تروریستی داعش به پاریس بیان کرد: داعش دست پرورده عربستان سعودی، آمریکا و کشورهای اروپایی است و اکنون بلای جان خودشان شده است.

آیت‌الله نوری همدانی تاکید کرد: داعش همان گروه تروریستی است که مدت‌ها در سوریه لانه کرده و به کشتار وسیعی دست می‌زند ولی از این موضوع در رسانه‌های جهان کمتر یاد شد. همچنین عربستان در یمن نسبت به کشتار وسیع مردم بی‌گناه اقدام می‌کند و این موضوع نیز در رسانه‌ها کمتر به آن اشاره شده است.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خویش، انقلاب اسلامی ایران را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: در راس انقلاب شکوهمند ایران، مرجعی فقیه و دانشمند مانند امام خمینی (ره) وجود داشت که پس از رحلت این عالم بزرگ نیز سکان این کشور به دست آیت‌الله خامنه‌ای که دارای هوش و تدبیر سیاسی و فقهی است سپرده شد.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به استقامت انقلاب اسلامی ایران در منطقه بیان کرد:‌ این انقلاب به رهبری فقیهی با تدبیر و با سیاست همراه با حمایت مردمی ولایتمدار پویا و زنده مانده است و آثار آن باقی است تا به دست حضرت ولی عصر (عج) برسد.

وی بیداری اسلامی را از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران دانست که از این کشور به سایر نقاط منطقه ارسال شده است و افزود: با اقتدار مسلمانان، هر روز دشمنان ضعیف‌تر و منفورتر می‌شوند و دشمن در تلاش است تا شعله‌های بیداری اسلامی را خاموش کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز