مدیرکل دفتر نظارت بربهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی:

توزیع مرغ بدون کد رهگیری در سراسر کشور ممنوع شد

۱۳۹۴/۰۹/۰۲ - ۱۳:۰۶:۰۰
کد خبر: ۳۴۲۷۴۶
توزیع مرغ بدون کد رهگیری در سراسر کشور ممنوع شد
از اول آذرماه جابجایی و توزیع مرغ منجمد یا تازه کشتار شده بدون کدرهگیری در سراسر کشور ممنوع است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از  سازمان دامپزشکی کشور، عباس عباسی مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی در دومین جلسه کار گروه دائمی سلامت محصولات کشاورزی اعلام کرد:  اجرای کدرهگیری 10 رقمی روی بسته مرغ از سال گذشته آغاز و تا پایان آبان‌ماه، 32 استان کشور تحت پوشش سامانه ردیابی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: در مراکز عرضه، هیچکس حق ندارد مرغی که فاقد کد رهگیری است، تحویل بگیرد و یا عرضه کند.

عباسی بیان داشت: از اول آذرماه جابجایی و توزیع مرغ منجمد یا تازه کشتار شده بدون کدرهگیری در سراسر کشور ممنوع است.

مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی افزود: چنانچه بازرسان سازمان دامپزشکی، عرضه مرغ بدون کدرهگیری را مشاهده کنند، طبق قانون با عرضه کننده‌ رفتار خواهند کرد.

وی اظهار داشت: مصرف‌کننده در صورت لزوم می‌تواند کد رهگیری را به سامانه 30008903 پیامک کند تا اطلاعات مربوط به مزرعه، استان و روستایی که مرغ تولید شده و همچنین نام کشتارگاه، روز کشتار و تاریخ اعتبار مصرف را بدست آورد.

عباسی تصریح کرد: اگر مصرف کننده در مورد مرغ خریداری شده مشکلی داشت می تواند با شماره 1512 سازمان دامپزشکی در کل کشور تماس بگیرد تا موضوع پیگیری شود.

وی ابراز امیدواری کرد سال 95 خوراک دام و طیور نیز تحت سامانه ردیابی سازمان دامپزشکی قرار گیرد.

مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی ضمن توضیح مراحل کنترل و نظارت بر فرآیند سلامت و ایمنی فرآورده های خام دامی در کشور گفت: بیشترین ضایعات فرآورده های دام و طیور و خوراک دام در بخش حمل و نقل اتفاق می افتد و امیدواریم با سازوکارهایی که در نظر گرفته ایم در برنامه ششم توسعه، ضایعات حمل و نقل را به حداقل برسانیم.

وی کاهش ضایعات در بخش حمل و نقل دام و طیور را اقدامی بزرگ در وزارت جهادکشاروزی دانست و اظهار داشت: سازمان دامپزشکی بیش از 30 هزار خودرو را در ناوگان بهداشتی خود دارد که دارای کد بهداشتی و پروانه بهداشتی است و در سامانه این سازمان نیز ثبت شده اند.

کد 10 رقمی روی محصول، امکان پیگیری تمام مراحل از تولید تا مصرف را میسر می‌کند،‌بنابراین نتیجه نهایی آن رسیدن محصول سالم به دست مصرف کننده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز