انصاری‌راد در گفت‌وگو با برنا: /بازنشر

نماینده‌ای که بی‌قانونی کند حق ورود به مجلس ندارد/ تشخیص مجرم و فتنه‌گر بودن با قانون است نه نماینده مجلس

۱۳۹۴/۰۹/۰۵ - ۱۰:۲۹:۰۹
کد خبر: ۳۴۳۸۷۰
نماینده‌ای که بی‌قانونی کند حق ورود به مجلس ندارد/ تشخیص مجرم و فتنه‌گر بودن با قانون است نه نماینده مجلس
رییس سابق کمیسیون اصل نود مجلس درباره صحبت‌های برخی مبنی بر این که در همایش اصلاح طلبان چهره های فتنه گر وجود داشتند گفت: اگر ایشان نماینده مجلس هستند باید بدانند قانون چیست. اگر قانون نداند و خود بی قانونی کند صلاحیت ورود به مجلس را ندارد.

حسین انصاری راد، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری برنا درباره حمله به همایش قانونی اصلاح طلبان در ورامین طی روزهای اخیر گفت: عده ای در کشور مایوس هستند از این که بتوانند در انتخابات رای بیاورند و موفق بشوند به علاوه سابقه رد صلاحیت اصلاح طلبان در دوره هفتم و هشتم که ا تفاق افتاد، در دوره نهم هم اصلاح طلبان در مجلس شرکت نکرده اند بنابراین جناح اصول گرا، راست یا محافظه کار به راحتی در دوره های پیش در مسابقه ای که یک طرف آن به طور کامل حذف شده بود پیروز شدند و کرسی ها را تصاحب کردند.

وی با اشاره به هماهنگی اصلاح طلبان برای شرکت در انتخابات مجلس گفت: در حال حاضر حتی اگر کاندیداهای خیلی شاخص اصلاح طلب در انتخابات شرکت نکنند حتی با کاندیداهای درجه دوم و سوم حضور به عمل آورند طرف مقابل می داند که تفکر اصلاح طلب در افکار عمومی طرفدار زیادی دارد و امکان موفقیت اصول گرایان در انتخابات پایین آمده است.

انصاری راد با بیان اینکه "تندروها ناراحت هستند با برگزاری انتخابات آرام از میدان رقابت خارج شوند" اظهار داشت: در کشور ما یک گروهی به نام خودسر وجود دارد و در مراحل مختلفی هم نقش ا یفا کردند، جلسات را بر هم زدنند، سخنران ها را کتک زدند و در برخی موارد دست به اعمال خشونت آمیز  زدند. مدتی از حمله به آقای مطهری نگذشته است .آنها به خود اجازه دادند یادگار یکی از پایه های انقلاب را مورد ضرب و شتم قرار دهند اما از همه زشت تر و رسواتر این است که یک نماینده مجلس خودش در چنین گروهی حضور داشته باشد.

رییس سابق کمیسیون اصل نود مجلس درباره صحبت های برخی مبنی بر این که در همایش اصلاح طلبان برخی چهره های فتنه گر وجود داشتند گفت: اگر ایشان نماینده مجلس هستند باید بدانند قانون چیست. اگر قانون نداند و خود بی قانونی کند صلاحیت ورود به مجلس را ندارد اگر کسی هم مجرم باشد و یا فتنه گر باشد ما در کشور قوه قضائیه داریم، نیروی انتظامی داریم آن ها باید با چنین افرادی مقابله کنند. وقتی شخصی در سطح شهر آزاد است پس جرمش ثابت نشده که بخواهیم وی را مورد ضرب و شتم قرار دهیم.

انصاری راد در پایان تاکید کرد: یک نماینده باید بداند حق تعرض به یک فرد آزاد را ندارد. در این جمع  یک شخصیت مطرح سیاسی مثل موسوی لاری وجود داشت. وی سابقه وزارت دارد و قبل و بعد انقلاب خدمات زیادی برای اسلام را ارائه کرده است. به جز این یک عده مردم در همایشی حضور داشتند. چنین کارهایی باعث ضایع شدن حقوق مردم می شود نماینده ای که عذری این چنین برای رسانه ها می آورد تا کار خود را توجیه کند باید بداند عذرش بدتر از گناه است و او اصلا قانون را نمی شناسد.  

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز