پیکر سفیر سابق ایران در لبنان به کشور بازگشت؛

جانباختن رکن‌آبادی از شایعه تا واقعیت

۱۳۹۴/۰۹/۰۶ - ۱۲:۲۰:۰۹
کد خبر: ۳۴۴۰۹۸
جانباختن رکن‌آبادی از شایعه تا واقعیت
پس از فاجعه تلخ و دردآور منا و کشته و مجروح شدن هزاران نفر از حجاج مسلمان در اثر بی کفایتی و سوء مدیریت آل سعود، در این میان نامشخص بودن وضعیت مفقودین و انتظار تلخ و عذاب آور خانواده های آنان برای یافتن خبری از وضعیت عزیزانشان از موضوعاتی بود که در کانون توجه کشورمان بود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، در پی فاجعه منا در روز دوم مهرماه سال جاری و کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از زائران خانه خدا از جمله زائران ایرانی، بحث جانباختن غضنفر رکن‌آبادی در رسانه‌ها در جریان این فاجعه منتشر شد، ولی مورد تایید قرار نگرفت. شاهدان عینی مطرح می‌کردند که رکن‌آبادی هنگامی به آمبولانس منتقل شد، زنده بوده و برای درمان به یکی از بیمارستان‌ها منتقل شده است.

رکن آبادی روز قبل از فاجعه منا متن بیانیه پایانی مراسم برائت از مشرکین را در سرزمین عرفات مقابل دوربین بسیاری از رسانه ها قرائت کرد.

غضنفر رکن آبادی سفیر سابق ایران در لبنان در تاریخ 2 مهرماه 94 در فاجعه منا مفقود شد  پس از این حادثه برادر رکن آبادی در مصاحبه ای اعلام کرد: جویای احوال برادرم هستیم، اما نتوانسته ایم هیچگونه خبری به دست بیاوریم.

شبکه العربیه در ادعایی عجیب به نقل از برخی منابع آگاه خود گفته اعلام کرد: نام غضنفر رکن آبادی در هیچ یک از مبادی ورودی عربستان ثبت نشده است. بازوی رسانه ای دربار آل سعود در ادامه ادعای خود آورده است: بر اساس بررسی های انجام شده نام رکن آبادی در میان اسامی حجاج ایرانی نیز دیده نمی شود و در صورت تایید این خبر، حضور غضنفر رکن آبادی در مکه باید به شیوه نامعلوم صورت گرفته باشد. "غضنفر رکن ابادی" سفیر پیشین ایران در لبنان در راس ماموریت امنیتی در عربستان قرار گرفت و برای ادای مراسم حج با وجود پر بودن برنامه های کاری اش به عربستان اعزام شد.

 در پی ادعاهای برخی منابع عربی مبنی بر عدم حضور چنین شخصی در عربستان یا احتمال حضور او در این کشور با نامی دیگر، تصویر گذرنامه سفیر سابق کشورمان در لبنان که خط بطلانی بر این ادعاها بود، منتشر شد.

138788_509

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پیگیری برای وضعیت سفیر سابق کشورمان ادامه داشت و چندین فرضیه از سوی مسوولین کشورمان مبنی بر زنده بودن رکن آبادی مطرح شد. حتی برخی از ربوده شدن او خبر دادند.

 علاءالدین بروجردی در این راستا در مصاحبه ای تاکید کرد: مشخص شده است  که غضنفر رکن‌آبادی در جریان حادثه منا توسط آمبولانس عربستانی به بیمارستان منتقل شده، اما بعد از این ماجرا خبر موثقی از وضعیت او وجود ندارد.

پس از روزها  انتظار و گمانه‌زنی‌های مختلف، مسوولان رسمی کشور و خانواده مرحوم رکن‌آبادی روز چهارشنبه تایید کردند که پیکر این دیپلمات برجسته کشورمان که از مفقودان حاثه منا بود، شناسایی شده و جمعه به تهران منتقل خواهد شد و پس اقامه نماز جمعه تهران از مقابل مصلی امام خمینی (ره) با حضور پرشور مردم تشییع شد.

SALH9290

بنابراین گزارش، غضنفر اصل رکن‌آبادی سفیر پیشین ایران در لبنان در سال 1345 در قم به دنیا آمد. او دارای دکترای علوم سیاسی از دانشگاه لبنان است و سال 1389 تا اردیبهشت 1393 به عنوان سفیر ایران در لبنان مشغول به فعالیت بود و نقش تاثیرگذاری در گسترش و تحکیم هر چه بیش‌تر روابط ایران و لبنان داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز