بیگدلی در گفت و گو با برنا:

نگرانی های آژانس در حدی نیست که برجام اجرایی نشود/آژانس اگر بخواهد هم نمی تواند دبه کند

۱۳۹۴/۰۹/۰۷ - ۱۱:۴۹:۳۶
کد خبر: ۳۴۴۳۷۲
نگرانی های آژانس در حدی نیست که برجام اجرایی نشود/آژانس اگر بخواهد هم نمی تواند دبه کند
این مسائل چیزی نیست که جلوی اجرایی شدن برجام را بگیرد اما به این علت که انتظار ما از آژانس این بود که این کارها زودتر انجام پذیرد تا ما باب مذاکرات اقتصادی را با کشورهای اروپایی باز کنیم به همین دلیل گزارش آژانس کمی برای ما نگرانی ایجاد کرد.

علی بیگدلی، کارشناس مسائل سیاسی، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا درباره اظهارات برخی جریان های سیاسی درباره گزارش های اخیر آژانس مبنی بر این که این آژانس در جریان اجرای برجام خلل ایجاد می کند گفت: آخرین گزارش که آمانو به شورای حکام داده است و خودش هم در یک مصاحبه ای اعلام کرد که ایران تمام تعهدات خود عمل کرده است. در حال حاضر آمانو موضوع PMD را مطرح کرده است که باعث برخی نگرانی ها شده  اما این نگرانی ها در حدی نیست که بتواند روند اجرایی شدن برجام را بر هم بزند. شاید بر اساس دوربین های نسب شده توسط آژانس و یا بازرسانی که گزارش تهیه کرده اند به یک سری آثار و علائمی دسترسی کرده اند که ناچار شده اند یک چنین اظهار نظری بکنند و قانونا هم ایران باید این سوء ظن ها را برطرف کند.

وی ادامه داد: این مسائل چیزی نیست که جلوی اجرایی شدن برجام را بگیرد اما به این علت که انتظار ما از آژانس این بود که این کارها زودتر انجام پذیرد تا ما باب مذاکرات اقتصادی را با کشورهای اروپایی باز کنیم به همین دلیل گزارش آژانس کمی برای ما نگرانی ایجاد کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر عدم توانایی این که گزارش آژانس توان برچیدن برجام را ندارد گفت: آژانس نمی تواند به قول برخی رسانه ها دبه کند و واکنش های آژانس طبیعی است و آنچه مهم است این است که روند اجرایی شدن برجام به راحتی بر هم نمی خورد. کارشناسان ما هم باید به رفع ابهامات بپردازند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز