اشرف بروجردی در گفتگوی اختصاصی با برنالرستان :

اعتدال و اصلاحات از هم جدا نیستند/ گلایه از کم توجهی به زنان

۱۳۹۴/۰۹/۱۱ - ۱۱:۳۳:۲۲
کد خبر: ۳۴۵۸۰۱
اعتدال و اصلاحات از هم جدا نیستند/ گلایه از کم توجهی به زنان
اشرف بروجردی نقش دولت اعتدال را در اهمیت دادن به نقش زنان مثبت ارزیابی کرد و تاکید کرد با وجود برخی نارضایتی ها اما شاهد این توجه در دولت اعتدال هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،اینکه خودسرها کجا بودند یا اصلا نبودند بماند اما امروز در لرستان برعکس یاسوج نه از چاقو خبری بود و نه ازگوجه و لنگه کفش و با برقرار امنیت کامل در خرم آباد باعث شد تا بانوی اصلاح طلب بروجردی که حال به یک چهره ملی شناخته می شود، با آرامش از اصلاحات بگوید و انتخابات و نقش زنان در کشور.

دو برنامه فشرده یکی در سالن شهید آوینی اداره کل ارشاد و دیگری با حضور استاندار در سالن جلسات استانداری برنامه هایی بود که سید سعید شاهرخی خود شخصا برآن نظارت داشت و کار میزبانی را به درستی نیز به پایان رساند.

اما در پایان برنامه های خانم بروجردی فرصتی دست داد تا با او لحظاتی را به گفتگو بپردازم و از انتخابات و احتمال حضورش در حوزه انتخابیه برادرش بپرسم و اینکه بانوی عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان چه نظری در مورد دولت اعتدال دارد.

اما اشرف بروجردی نیز درجلسه بعدازظهر صریح تر از جلسه صبح سخن گفت و به گلایه‌هایش نسبت به کم توجهی به جایگاه زنان اشاره کرد و گفت: در جنگ که زنان در پشت جبهه و درون جبهه در حفظ مرزهای کشور سهیم بودند اما بعد از جنگ که گفتند دوران سازندگی است به زنان گفتند پست ها همه برای مردهاست و زنان به دلیل طی نکردن مراحل مدیریتی و بی‌تجربگی جایی در مدیریت ندارند و همین شد که زنان رفتند برای کسب تخصص و نتیجه‌اش شد 67درصد سهم ورودی دانشگاه‌ها توسط بانوان اما غافل از آنکه بعد از آن نیز بهانه می آورند که این‌بار دین اجازه نمی دهد شما وارد میدان کار شوید. 


بروجردی اما نقش دولت اعتدال را در اهمیت دادن به نقش زنان مثبت ارزیابی کرد و تاکید داشت که با وجود برخی نارضایتی ها اما شاهد این توجه در دولت اعتدال هستیم.بروجردی به انتخابات نیز گریزی زد و گفت انتظار داریم لرستان نیز در این خواسته جدیدی که مطرح شده است و از سهم 30 درصدی زنان در مجلس سخن گفته می شود،سهم داشته باشد و ما از هر شهر یک نماینده زن داشته باشیم.

این گفتگو کوتاه  برنا  لرستان  با دکتر اشرف بروجردی را در این خبرگزاری  انتشار می دهم:

«این همایش نشانه اعتماد به بانوان بود»

خانم بروجردی ابتدا نظرتان در مورد این همایش چه بود؟!

خوب این همایش یک فرصت بسیار استثنایی و خوب بود که نشان می دهد استان اقبالش نسبت به بحث زنان کاملا پررنگ است و می خواهد که زنها آشنا بشوند به حق و حقوق خودشان و مطالباتشان در استان که این از کارهای خوب استان بود.

حضرتعالی بعنوان یک بانوی فعال سیاسی در این سالهای گذشته، نقش زنان را در مشارکت در فعالیت های سیاسی و اجتماعی چگونه دیده اید؟!

والله من خیلی نقش زنان را در طول سالهای گذشته و ادوار گذشته پر رنگ ندیده ام اما در دولت اعتدال همین همایش امروز نشانه است که نشان داده است دولت به زنان اعتماد کرده است و بانوان حضور پیدا کرده اند اما در ادوار گذشته و بخصوص در هشت سال دولت قبل خانمها کمتر فرصت پیدا کرده اند در دیده شدند.

«از دولت حمایت می کنم /هشت سال باید به دولت وقت بدهیم»

خانم بروجردی شما عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان استان در انتخابات هستید نظرتان بعنوان عضواین شورای در مورد دولت اعتدال و مجموعه دولتمردان دراستان لرستان چیست؟!

شما باید در نظر داشته باشید دولت بایک ویرانه روبرو شده بود که اصلاح این ویرانه زمان بر است و بی شک دولت چیزی را تحویل گرفته که حالا به این راحتی نمی شود گفت که حتما در زمان خودش سرپا کنیم و حداقل 8سال طول می کشد تا دولت فعلا خرابی ها را درست بکند و بعد تازه به فکر آبادانی و ایجاد شرایط بهتر باشد و من بی شک اعتقاد دارم در استان هم مجموعه دولتمردان دارند تلاش خود را انجام می دهند و باید کاملا به آنها زمان داد.

پس شما حمایت می کنید از استاندار و مجموعه دولت مردان؟!

شک نکنید که شاید ما نیز در برخی موارد نقدهایی داشته باشیم اما فکر می کنیم دولت انصافا دارد همراهی می کند تا به همه اثبات کند می شود همه باهم همراهی کنند و با همدلی به اصلاح امور بپردازند.

خانم بروجردی جدیدا یک شیطنتی درحال شکل گرفتن است که دوست دارد میان اصلاحات واعتدال فاصله بیاندازد و حتی دکتر عارف در جایی اخطار داده بودند به این مساله نظر شما چیست؟!

من بدون شک اصلاحات و اعتدال را جدانشدنی می دانم و اعتقاد دارم این دو نمی توانند از هم جدا بشوند!!

«برادر تنها در بروجرد»

و آخرین سوال به صراحت بفرمایید آیا شما برای انتخابات مجلس پیش رو برنامه ای دارید که شخصا کاندیدا بشوید؟!

خیر من کاندید نمی شوم!!

مصاحبه :ابوذر بابایی زاده برنا لرستان

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز