در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی؛

نماینده‌ای که روز تصویب برجام گریه کرد، امروز اعتراض کرد

۱۳۹۴/۰۹/۱۵ - ۱۳:۱۲:۳۷
کد خبر: ۳۴۶۸۲۰
نماینده‌ای که روز تصویب برجام گریه کرد، امروز اعتراض کرد
نماینده تهران گفت: درباره برجام شروط تاریخی رهبر انقلاب نقض شده و ما از ملاحظات دهگانه شورای عالی امنیت هم اطلاعی نداریم لذا این هیئت پاسخ دهد که چرا علی الرغم نقض شروط رهبری روند اجرایی شدن برجام ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا، علی علی اصغر زارعی نماینده مردم تهران در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی درباره گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی با اتهام زنی به دولت اصلاحات گفت: نکته اول این است که برای نظارت بر برجام هیئتی تشکیل شده است که متاسفانه که ما از ترکیب این هیئت اطلاعی نداریم و فقط شنیده ایم که ریاست مجلس هم جزو این هیئت نظارت است لذا انتظار اطلاع رسانی داریم.

زارعی در ادامه شروط مهم تعیین شده از طرف رهبری درباره پرونده هسته ای ایران را نقض شده دانست و گفت: درباره برجام شروط تاریخی رهبر انقلاب نقض شده و ما از ملاحظات دهگانه شورای عالی امنیت هم اطلاعی نداریم لذا این هیئت پاسخ دهد که چرا علی الرغم نقض شروط رهبری روند اجرایی شدن برجام ادامه دارد.

وی در مورد گزارش اخیر آمانو گفت: این گزارش مورد ذوق زدگی رسانه های نفوذی داخلی شده و بسیار تعجب برانگیز است زیرا در حالی که این گزارش ایران را متهم می کند که در قبل از سال 2003 به دنبال سلاح اتمی بوده است. این دوران، دوران آقای خاتمی و مسئولیت داشتن آقای روحانی در شورای عالی امنیت بود، پس آژانس این دوران را نادانسته زیر سوال برده است. نکته این است که ریشه همه مشکلات مربوط به دوران همین آقایان است پس آنها باید پاسخگوی این اتهامات باشند آنها خودشان کاسب کاران تحریمند.

وی در پایان گفت: ما این گزارش را قبول نداریم و آن را نادرست و غلط می دانیم و این دلیل دیگری بر وابستگی آژانس بین المللی انرژی اتمی به قدرت های بزرگ در جهان است و از دستگاه دیپلماسی تقاضا داریم در مورد موضع دورغین آژانس برخورد انفعالی نداشته باشد.

لازم به ذکر است این نماینده روز تصویب برجام در مجلس شورای اسلامی، در اعتراض به برخی اتفاقات مقابل دوربین ها و نمایندگان اشک ریخت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز