کوچک زاده:

ارائه نشدن گزارش نحوه هزینه‌کرد بودجه ۴۲ میلیاردی در اختیار رئیس مجلس قانون‌شکنی است

۱۳۹۴/۰۹/۱۷ - ۰۸:۵۵:۵۴
کد خبر: ۳۴۷۴۴۰
ارائه نشدن گزارش نحوه هزینه‌کرد بودجه ۴۲ میلیاردی در اختیار رئیس مجلس قانون‌شکنی است
مهدی کوچک زاده با انتقاد از عدم ارایه گزارش نحوه هزینه کردن بودجه در اختیار رییس مجلس گفت: هرگز ندیده‌ام گزارشی که محتوای بودجه‌ای مجلس را منعکس کند، منتشر شده باشد.

به گزارش خبرنگار  پارلمانی خبرگزاری برنا، مهدی کوچک زاده  در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری آیین نامه ای نسبت به تاخیر در ارایه لایحه بودجه توسط دولت گفت: دولت باید لایحه بودجه را در 15 آذرماه به مجلس ارایه می داد که نه تنها این کار نشده بلکه در ارایه لایحه برنامه ششم توسعه کشور نیز که بودجه باید براساس آن نوشته شود، کوتاهی کرده است.

این نماینده مجلس اظهار  کرد: تذکر بعدی من این است که در طی 12 سال حضور به عنوان نماینده مجلس درباره اجرای ماده 55 بارها متذکر شده ام و متاسفانه این بند تاکنون اجرا نشده است، در بند دوم ذیل ماده 55 رسیدگی به عملکرد بودجه سالانه مجلس و ارایه گزارش آن حداکثر تا پایان شهریورماه باید صورت گیرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات ادامه داد: در طول سال های گذشته هرگز ندیدم که این گزارش که محتوای بودجه مجلس را منعکس می کند، منتشر شده باشد، حتی سال گذشته در مراجعات مردمی سوالات متعددی درباره ساختمان های مجلس و ساخت و ساز به عنوان دیوار کشی به دور مجلس مطرح می شد.

کوچک زاده تصریح کرد: بحث بنده این نیست که اقدامات صورت گرفته درست بوده است یا غلط، ولی برخی از رسانه ها با نگاه مفسده انگیز یا حق طلبی سوالاتی را مطرح کردند که سطح این هزینه های هنگفت در این بی پولی در چه جهتی بوده است.

وی اظهار داشت: بنده قصد جسارت ندارم، در طول 8 سالی که شما به عنوان رئیس مجلس بودید یا قبل از شما که حداد عادل رئیس بودند، بالغ بر 20 میلیارد تومان در اختیار رئیس مجلس برای کمک به اشخاص حقیقی قرار می گرفت که بخشی از آن نیز در اختیار نمایندگان مجلس برای کمک به مستمندان بود و بنده این موضوع را قبول دارم.

این نماینده مجلس ادامه داد: مسئله اینجاست که درباره این مبالغ هرگز مطلع نشده ایم و گزارشی درباره این موضوع تاکنون منتشر نشده است، عدم تحقق این موضوع و عدم اجرای ماده 55 و گزارش نحوه هزینه کرد بودجه توسط رئیس مجلس یکی از دیگر از قانون شکنی هایی است که بنده بخاطر آن استعفا دادم.

لاریجانی در پاسخ به تذکر کوچک زاده گفت: اینکه می گویید دولت باید تا 15 آذر لایحه بودجه و برنامه توسعه کشور را ارایه می کرد صحیح است؛ دولت مطابق آیین نامه، بودجه را ارایه نکرده است و تخلف کرده است.

وی تذکر دوم کوچک زاده را صحیح و وارد ندانست و افزود: در تمامی سال های گذشته بررسی های لازم درباره بودجه مجلس صورت گرفته و گزارش آن به کمیسیون مربوطه ارایه شده است؛ امسال نیز همانند گذشته گزارش بودجه مجلس به کمیسیون برنامه و بودجه ارایه شده و در حال بررسی است بنابراین مسیر اجرایی آن در حال سپری شدن است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه می گویید چرا دور مجلس دیوارکشی صورت گرفته است، باید ملاحظاتی را داشته باشیم درحالی که دیواری کشیده نشده است و اینکه می گویید چند 10 میلیارد هزینه شده است، درست نیست. دو تا سه میلیارد هزینه بیشتر نشده و آن هم بنا به ملاحظات امنیتی بوده است.

لاریجانی با تاکید بر اینکه مسئولیت امنیت مجلس برعهده رئیس مجلس است، گفت: با توجه به تهدیدات امنیتی و لحاظ نظرات ستاد کل نیروهای مسلح، سپاه پاسداران و دیگر نهادهای ذیربط برای بهبود عملکرد شما نمایندگان و مجلس شورای اسلامی اجرایی کردیم.

وی افزود: کاری که انجام گرفته اقدام صحیحی بوده، موضوع مرتبط با عملیات عمرانی در مجلس موضوع پنهانی نیست و برخی از آن مربوط به دفتر کار و دغدغه نمایندگان مجلس است و خودتان بارها گفته اید که حضور 5 نماینده در یک اتاق برای پاسخ گویی به مراجعه کنندگان درست نیست و من برای هر نماینده مجلس یک اتاق در نظر گرفته ام.

نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: بخشداری ها به عنوان کوچکترین واحد اجرایی کشور دارای دفتر هستند، نماینده ای که در حد یک وزیر می باشد، اتاق برای مراجعه کننگان خود ندارد. ما می خواهیم که هر نماینده برای خود و مراجعه کنندگان حداقل یک اتاق داشته باشد.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور خاطر نشان کرد: کمیسیون های مجلس با مشکل جهت تشکیل جلسه مواجه هستند و ما برای کمیسیون ها تلاش کرده ایم فضا ایجاد کنیم که البته بخش هایی از فعالیت های عمرانی مجلس مرتبط با کتابخانه مجلس است.

لاریجانی تصریح کرد: در کتابخانه مجلس نفایس تاریخی نگه داشته می شود که میراث فرهنگی کشور محسوب می شوند و اگر زلزله ای رخ دهد اینها از بین خواهد رفت در حالیکه ما درحال ساخت ساختمانی هستیم که این نفایس را در آن نگه داری کنیم، کار دیگری به عنوان ساخت اتاق برای رئیس مجلس صورت نگرفته است.

وی اظهار داشت: اینکه می گویید بودجه ای کلان در اختیار رئیس مجلس است، این بودجه تاکنون پرداخت نشده و اینکه می گوید مبلغ 42 میلیارد تومان در اختیار رئیس مجلس بوده است، صحیح نیست. بله این رقم روی کاغذ نوشته شده اما مبلغ پرداخت شده 10 میلیارد تومان بوده است.

رئیس مجلس با بیان اینکه این مبلغ به عنوان کمک در اختیار نمایندگان مجلس در جهت کمک به مستمندان قرار می گیرد، گفت: خود شما هر سه ماه یکبار برای دریافت این مبلغ مراجعه می کنید و اینکه می گویید بودجه ای کلان در اختیار رئیس مجلس است به هیچ عنوان درست نیست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز