از سوی نمایندگان مردم؛

اصطلاحات به کار رفته در طرح پذیرش دانشجو تعریف شد/طرح برای رفع ابهامات به کمیسیون می رود

۱۳۹۴/۰۹/۲۲ - ۰۹:۴۰:۴۳
کد خبر: ۳۴۸۷۰۰
اصطلاحات به کار رفته در طرح پذیرش دانشجو تعریف شد/طرح برای رفع ابهامات به کمیسیون می رود
نمایندگان مجلس تعریف اصطلاحات به کار رفته در طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور را معین کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا،‌ نمایندگان مجلس ماده 1 طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور را که اختصاص به تعریف اصطلاحات به کار رفته در این طرح داشت به تصویب رساند.

همچنین ماده 2 طرح که مرجع برنامه‌ریزی،‌ تصویب مقررات‌، هماهنگی و نظارت بر نحوه سنجش و پذیرش دانشجو تحصیلات تکمیلی را مشخص می‌کرد به علت ابهام موجود و با درخواست رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات برای بررسی بیشتر به کمیسیون ارجاع شد.

گفتنی است؛ در ماده یک این طرح آمده است که تعریف اصطلاحات به کار رفته در این طرح به شرح زیر است:

الف –دانشگاه: به کلیه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی تحت پوشش وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی غیر دولتی اطلاق می شود.

ب –وزارتین: به وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آ‌موزش پزشکی اطلاق می شود.

پ –سنجش: فرآیندی است که با هدف ایجاد وحدت رویه و هماهنگی در بین دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی، ایجاد فضای رقابتی یکسان و برقراری عدالت آموزشی برای کلیه داوطلبان تحصیلات تکمیلی از طریق آزمون، مصاحبه علمی، بررسی سوابق آموزشی و پژوهشی و فناوری انجام می شود.

ت- پذیرش: فرآیندی است که با شرکت داوطلب در آزمون آغاز و با بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی، فناوری، انجام مصاحبه علمی و سنجش عملی تکمیل و با اعلام نتایج قبولی توسط وزارتین از طریق سازمان سنجش آموزش کشور و مرکز سنجی آموزش وزارت بهداشت، درمان و آ‌موزش پزشکی پایان می یابد.

ث- تحصیلات تکمیلی: شامل مقاطع کارشناسی ارشد ناپیوسته، دکتری ناپیوسته و دکتری تخصصی می باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز