زنگنه در همایش صنعت پتروشیمی تاکید کرد:

آغاز دوران جدید در صنعت پتروشیمی ایران

۱۳۹۴/۰۹/۲۲ - ۱۰:۳۵:۰۵
کد خبر: ۳۴۸۷۵۵
وزیر نفت تاکید کرد: با لغو تحریمها صنعت پتروشیمی ایران قدم به دوران جدید خواهد گذاشت و می توانیم به تحقق کامل برنامه های موجود در چشم انداز 20 ساله کشور امیدوار باشیم.

به گزارش اقتصادی خبرگزاری برنا، بیژن نامدار زنگنه امروز در دوازدهمین همایش صنعت پتروشیمی ایران (IPF) با اشاره به نهایی شدن روند مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای 1+5  و لغو تحریمها در روزهای آینده گفت: با لغو تحریمها صنعت پتروشیمی ایران قدم به دوران جدید خواهد گذاشت و می توانیم به تحقق کامل برنامه های موجود در چشم انداز 20 ساله کشور امیدوار باشیم.

وزیر نفت با اشاره به اینکه در صنعت پتروشیمی ایران جهش بزرگی را برنامه ریزی کرده ایم، گفت: براساس قیمتهای محصولات پتروشیمی در سال 92، ارزش محصولات پتروشیمی ایران براساس برنامه ریزیها به 70 میلیارد دلار خواهد رسید و رسیدن به این هدف، نیازمند سرمایه گذاری عظیم، فناوری روز و بازاریابی است.

وزیر نفت تأمین خوراک را مهمترین بحث کنونی صنعت پتروشیمی دانست و ادامه داد : ایران خوراک به اندازه کافی در سواحل خلیج فارس برای مجتمع و طرحهای جدید دارد و در طرحهای جدید تولید الفینها از ان جی ال و اتان و پروپان برنامه ریزی شده است.

زنگنه گفت: تولید اوره از 4,5 میلیون تن کنونی به 13 میلیون تن و متانول از 5 میلیون تن کنونی به 15 میلیون تن خواهد رسید.

دوازدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشمی ایران با حضور معاون اول رئیس جمهور ، وزیر نفت ،وزیر امور خارجه و ۹۷ شرکت برتر فعال پتروشیمی جهان از ۲۵ کشور در تهران آغاز به کار کرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز