وقتی عربستان تصمیم تازه ای می گیرد؛

ائتلاف اسلامی ضد تروریست بدون حضور ایران شکل گرفت

۱۳۹۴/۰۹/۲۴ - ۰۸:۱۷:۴۷
کد خبر: ۳۴۹۴۲۵
ائتلاف اسلامی ضد تروریست بدون حضور ایران شکل گرفت
عربستان سعودی روز سه‌شنبه از تشکیل یک ائتلاف نظامی شامل 34 کشور اسلامی را برای مقابله با تروریسم خبر داد که البته ایران جز این ائتلاف نیست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری رویترز در گزارشی به قلم نوا براننیگ نوشت:

عربستان سعودی روز سه‌شنبه از تشکیل یک ائتلاف نظامی شامل 34 کشور اسلامی را برای مقابله با تروریسم خبر داد.

این مساله در بیانیه‌ای مشترک اعلام شد که خبرگزاری رسمی این کشور منتشر کرد.

این بیانیه گفت:  این 34 کشور تصمیم به تشکیل این ائتلاف نظامی برای مقابله با تروریسم گرفته‌اند که هدایت آن بر عهده عربستان است و مرکز عملیات مشترک آن در ریاض است و عملیات نظامی را هماهنگ و حمایت می‌کند.

فهرست بلندی از کشورهای عربی مانند مصر، قطر، امارات، و نیز کشورهای اسلامی نظیر ترکیه، مالزی، و پاکستان در این فهرست نام برده شده‌اند.

این بیانیه از وظیفه حفظ ملل اسلامی از شر همه گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی با هر نام و فرقه نام برد که مرگ و فساد را بر روی زمین اشاعه می‌دهند و هدفشان وحشت‌آفرینی در میان بی‌گناهان است.

ایران شیعه، رقیب دیرینه عربستان برسر نفوذ در جهان عرب در فهرست کشورهای شرکت‌کننده نیست.

این در حالی است که نبرد نیابتی میان این دو قدرت منطقه‌ای از سوریه تا یمن جریان دارد.

آمریکا به نحوی روزافزون تاکید دارد کشورهای عرب خلیج فارس باید کار بیشتری برای کمک به نبرد نظامی علیه داعش در عراق و سوریه انجام دهند.

محمد بن سلمان، ولیعهد و وزیر دفاع 30ساله عربستان در مصاحبه‌ای در روز سه‌شنبه گفت این ائتلاف، تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم در عراق، سوریه، لیبی، مصر و افغانستان را هماهنگ می‌کند.

اما وی درباره نحوه پیشبرد تلاش‌های نظامی سخنی نگفت.

وی گفت: هماهنگی بین‌المللی با قدرت‌ها و سازمان‌های عمده بین‌المللی درباره عملیات در سوریه و عراق صورت خواهد گرفت. ما نمی‌توانیم این عملیات‌ را بدون هماهنگی با جامعه بین‌الملل صورت دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این ائتلاف فقط بر داعش متمرکز خواهد شد گفت این ائتلاف نه تنها با داعش بلکه هرگونه سازمان تروریستی که مقابل ما ظاهر شود مقابله خواهد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز