بروجردی:

کارها طبق برجام پیش خواهد رفت/PMDحلقه مهم در زنجیره توافق ها

۱۳۹۴/۰۹/۲۴ - ۱۳:۰۳:۲۶
کد خبر: ۳۴۹۶۴۴
کارها طبق برجام پیش خواهد رفت/PMDحلقه مهم در زنجیره توافق ها
فرض بر این است که در جلسه شورای حکام پرونده PMD بسته می شود. البته ما به برخی بندهای گزارش آمانو که خلاف واقع است معترضیم و ایران به هیچ وجه آنها را قبول ندارد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، علاءالدین بروجردی امروز در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران حاضر شد و در خصوص بسته شدن PMD گفت: کارها در برجام طبق توافق صورت گرفته به پیش می رود و PMDحلقه مهم در زنجیره توافق ها است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس نهم شورای اسلامی ادامه داد: فرض بر این است که در جلسه شورای حکام قطعنامه ای برای بسته شدن پرونده PMDایران صادر می شود. البته ما به برخی بندهای گزارش آمانو که خلاف واقع است معترضیم و  جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه آنها را قبول ندارد.

وی اظهار داشت: طبیعتا وزارت امور خارجه کشور موظف است که طی یک موضع گیری رسمی این بندها را نپذیرد و مخالفت را اعلام کند. اما به نظر می رسد که PMDبسته خواهد شد و مراحل بعدی طبق توافق پیش می رود.

این نماینده با بیان اینکه برخی از اقدامات منوط به بسته شدن PMD است، افزود: علاوه بر PMD، شروطی از سوی مقام معظم رهبری عنوان شده است و تصور می کنیم کلیه شروط محقق خواهد شد و کار تا مرحله رفع تحریم ها در دی ماه به جلو خواهد رفت.

بروجردی در پاسخ به این سوال که بسته شدن پرونده هسته ای به معنای فعالیت هسته ای صلح آمیز ایران است، گفت: تمام فعالیت های ایران از ابتدا صلح آمیز بود. مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها عدم انحراف ایران را اعلام کرده بود اما ایجاد ابهام موضوعی است که مورد پذیرش ایران نخواهد بود.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت ادامه داد: ایران از آغاز تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی و چارچوب هایNPTحرکت کرده است و کلیه فعالیت های ما صلح آمیز بوده، هست و خواهد بود. به همین دلیل هر گونه اتهام را قویا رد می کنیم.

وی همچنین از تاثیر بسته شدن پرونده هسته ای بر مبارزه با تروریسم و همکاری کشورها در این باره گفت: تصور می کنیم این موضوعات ارتباط مستقیمی با هم ندارد اما سیاست ما از ابتدا مخالفت با تروریسم در هر نقطه ای جهان، چه عراق و چه سوریه بوده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خرسندیم امروز بسیاری از کشورها از مواضع کشورهای حامی تروریسم در منطقه فاصله گرفته اند و در خطی که جمهوری اسلامی ایران حرکت می کنند قرار گرفته اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز