اولین اجلاس کار گروه مشترک امنیتی بین ایران و ارمنستان برگزار شد

۱۳۹۴/۰۹/۲۵ - ۱۳:۰۱:۵۱
کد خبر: ۳۵۰۰۷۲
فرصت مناسب برای افزایش همکاری های دو کشور در حوزه های پلیسی، مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با جرائم تروریستی، پیشگیری و مبارزه با جرائم سازمان یافته، ارتقاء همکاری های مرزی و جلوگیری از مهاجرت های غیر قانونی فراهم است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ سرتیپ آرام زاکاریان رئیس ستاد پلیس جمهوری ارمنستان و هیات همراه که به منظور شرکت در اولین اجلاس کارگروه مشترک امنیتی به تهران سفر نموده است، عصر سه شنبه 24 آذرماه با  حسین ذوالفقاری معاون امنیتی، انتظامی وزارت کشور ملاقات و گفتگو کرد.

در این ملاقات معاون امنیتی، انتظامی وزارت کشور با اعلام اینکه در مرزهای مشترک با ارمنستان وضعیت خوبی حاکم است گفت: فرصت مناسب برای افزایش همکاری های دو کشور در سایر حوزه های پلیسی، مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با جرائم تروریستی، پیشگیری و مبارزه با جرائم سازمان یافته، ارتقاء همکاری های مرزی و جلوگیری از مهاجرت های غیر قانونی فراهم است.

 ذوالفقاری با اظهار خشنودی از برگزاری اولین اجلاس کارگروه مشترک امنیتی افزود باید تلاش نمائیم همکاری و اقدامات عملی را در چهار چوب اسناد امضاء شده بین دو کشور ارتقاء داده و از طریق برگزاری نشست های تخصصی بین بخشهای امنیتی و انتظامی دو کشور تبادل اطلاعات و تجربیات به نحو مناسبی در جهت منافع دو کشور صورت پذیرد.

وی با اشاره به اقدامات گسترده جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با باند های بین المللی قاچاق مواد مخدر، جرائم سازمان یافته و تروریسم گفت: در صورتی که اقدامات جمهوری اسلامی ایران نبود؛ شاهد توسعه و گسترش مشکلات در کشورهای همسایه خود بودیم.

ذوالفقاری افزود: در حال حاضر نیز متاسفانه با حمایت ها و پشتیبانی برخی از کشورهای غربی و منطقه شاهد افزایش تحرکات گروه های تروریستی هستیم .

سرتیپ آرام زاکاریان با اظهار خشنودی از سفر به تهران و ملاقات های انجام شده و با اشاره به به توافقات صورت گرفته در اولین اجلاس کارگروه مشترک امنیتی بر همکاری نزدیک پلیس جمهوری ارمنستان با وزارت کشور و پلیس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و گفت: با توجه به مسائل مشترک فی مابین، علاقه زیادی برای همکاری با یکدیگر داریم و انتظار داریم سطح همکاری های دو کشور ارتقاء یابد.

رئیس ستاد پلیس ارمنستان با اشاره به اینکه نیروهای پلیس دو کشور باید تلاش نمایند سطح همکاری خود را بسیار بیشتر ازسطح همکاری که بین مجرمین وجود دارد افزایش دهند گفت: در همین چارچوب آمادگی کامل برای تبادل تجربیات و اطلاعات در حوزه های تحت مسئولیت وجود دارد.

سرتیپ زاکاریان خاطر نشان کرد: از اینکه در این نشست به توافق رسیدیم تا سطح همکاری ها را در بخش تبادل اطلاعات بویژه در حوزه مبارزه با مواد مخدر بصورت روزانه و مستمر ارتقاء دهیم خشنودیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز