در دیدار با تخت روانچی مطرح شد؛

وزیر صنعت و تجارت چک به ایران سفر می‌کند

۱۳۹۴/۰۹/۲۵ - ۱۴:۵۳:۵۱
کد خبر: ۳۵۰۱۳۲
وزیر صنعت و تجارت چک به ایران سفر می‌کند
مجید تحت روانچی در ادامه سفر دو روزه خود به پراگ با یان ملادک وزیر صنعت و تجارت چک ملاقات کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، مجید تحت روانچی در ادامه سفر دو روزه خود به پراگ با یان ملادک وزیر صنعت و تجارت چک ملاقات کرد. ملادک از برنامه سفر قریب الوقوع خود به تهران و تاسیس دفتر تجاری چک در تهران خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این اقدام زمینه تماس بیشتر تجار و شرکتهای دو کشور را فراهم کند .

تخت روانچی نیز با برشمردن مزیت های اقتصاد ایران در بخشهای منابع انسانی ،  و ظرفیت های جغرافیایی اظهار داشت: اکنون هیئت های اقتصادی زیادی از اروپا به ایران سفر می کنند و جذابیت بازار ایران بویژه برای سرمایه گذاری مورد توجه همگان می باشد .

وی افزود: میزان تجارت دو کشور را بسیار کمتر از ظرفیتهای فنی و مالی دو کشور دانست و ابراز امیدواری کرد با توجه به تسهیلات قانونی ایران برای سرمایه گذاران خارجی طرف چک نهایت بهره برداری را از این موقعیت بنماید .

تخت روانچی همچنین با حضور در نشست اعضای  اتاق بازرگانی مشترک ایران – چک و اسلواکی و همچنین تعدادی از فعالان صنعت چک شرایط مساعد پس از اجرای برجام را برای همکاری صنعتی بین دو کشور را تشریح نمود .  معاون وزیر خارجه با اشاره به پروژه های تعریف شده در بخشهای انرژی – راه آهن – دارو و ماشین سازی از طرف چک خواست با حمایت بیمه ای و بانکی روند همکاری تجار این کشور را در ایران تقویت نمایند .

یان کاوان رئیس اتاق مشترک و تعدادی از اعضا و حاضران نیز با استقبال از تحولات در پیش روی اقتصاد ایران از عزم خود برای تقویت همکاری با طرفهای ایرانی خبر داد . لازم به ذکر است قرار است در دی ماه یک هیئت بزرگ اقتصادی به ریاست وزیر صنعت چک از جمهوری اسلامی ایران بازدید نماید .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز