رئیس مجلس شورای اسلامی:

نگران وضعیت هسته‌ای نیستیم

۱۳۹۴/۰۹/۲۷ - ۱۰:۳۸:۲۳
کد خبر: ۳۵۰۵۹۳
نگران وضعیت هسته‌ای نیستیم
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: پیش‌نویس مشکل کارگران اتباع بیگانه پیگیری می‌شود اما با توجه به تمایل نداشتن کارگران ایرانی به مشاغل سخت، حضور پرشور بیگانه‌ها در این مشاغل بیشتر مشاهده می‌‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، علی لاریجانی در همایش ملی کارگران ساختمانی کشور از کارگران به عنوان پایه‌های اصلی استقلال اقتصادی کشور نام برد و اظهار کرد: کارگران از ارکان حمایت از انقلاب اسلامی و سرفرازی ملت ایران هستند به همین دلیل مسئولان تلاش‌های قشر کارگر را فراموش نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه کارگران در نظام اسلامی فضل ویژه‌ای نسبت به مسائل مهم انقلاب دارند، گفت: اقشار مختلف جامعه اسلامی قدردان قشر کارگر هستند که در شرایط سنگ‌اندازی دشمن با فعالیت‌های خود سبب سرافرازی کشور شده‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به قوانینی که در مجلس شورای اسلامی برای کارگران به تصویب رسیده است، افزود: بیمه بیش از یک میلیون کارگر در نقاط مختلف کشور می‌تواند در بهبود وضعیت معیشتی این قشر تأثیر مناسبی داشته باشد.

وی از وضعیت بیمه فرشبافان یاد کرد و ادامه داد: بسیاری از کارگران استان قم به بافندگی فرش مشغول هستند که با تصویب قانون مورد نظر در مجلس شورای اسلامی بخشی از مشکلات آن‌ها برطرف می‌شود.

لاریجانی با تأکید بر اینکه حمایت از وضعیت قشر کارگران ساختمانی مورد توجه مسئولان ملی قرار گرفته است، عنوان کرد: امیدواریم با عنایت مسئولان استانی و شهری مکان‌هایی برای استقرار و ساماندهی کارگران ساختمانی در قم مشخص شود تا کارفرمایان و کارگران مشکل خاصی نداشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد مراکز خدمات رفاهی و تفریحی در استان قم برای کارگران باید مورد توجه مسئولان استانی قرار گیرد، همچنین پیش‌نویس مشکل کارگران اتباع بیگانه پیگیری می‌شود اما با توجه به تمایل نداشتن کارگران ایرانی به مشاغل سخت حضور پرشور بیگانه‌ها در این مشاغل بیشتر مشاهده می‌‌شود اما دوست داریم بیگانه در ایران شغل نداشته و تمام مشاغل کارگری در اختیار ایرانی‌ها باشد، زیرا اولویت مشاغل در ایران با ایرانی‌ها است.

لاریجانی با اشاره به اهمیت برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارگران ساختمانی اظهار کرد: این اقدام سبب شد که حوادث حوزه کار در استان قم کاهش یابد که امیدواریم این اقدامات استمرار داشته باشد تا بتوانیم در این زمینه به دستاوردهای گسترده‌تری برسیم.

رئیس قوه مقننه رکود را یکی از مشکلات اصلی کشور برشمرد و گفت: بدون رونق تولید مشکل بیکاری حل نمی‌شود؛ سازمان تأمین اجتماعی منابعی مرتبط با کارگران را در اختیار دارد و بدهی دولت به این سازمان نشان از سوءمدیریت است، زیرا منابع یک سازمان نباید در قسمت دیگری هزینه شود.

وی با بیان اینکه گزارش‌های تخلف بدهی به سازمان تأمین اجتماعی به قوه قضاییه ارسال شده است، عنوان کرد: تحریم‌ها و نوع مدیریت‌ها مشکلات بسیاری برای حوزه اقتصاد کشور ایجاد کرده است؛ یک سال قبل از دولت تدبیر و امید موضوع مذاکرات مطرح شد اما این مذاکرات در آن دوران با ورود کانال‌های خاصی با تغییر مسیر مذاکرات به بن‌بست رسید.

لاریجانی غنی‌سازی رسمی ایران اسلامی را یکی از خواسته‌های طرف مذاکره کننده در دولت قبل دانست و مطرح کرد: غرب سال‌های طولانی ایران اسلامی را به داشتن سلاح هسته‌ای متهم می‌کرد به همین علت در شورای امنیت و حکام مصوب کرد که ایران نباید غنی‌سازی داشته باشد در صورتی که طرف ایرانی از فتوای رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر حرام بودن تولید و نگهداری سلاح‌های جمعی سخن می‌گفت.

وی ادامه داد: شورایی در طول مذاکرات عملکرد مذاکره کنندگان را مورد بررسی قرار می‌داد که در دورانی مسیر مذاکرات را تغییر داد؛ مسائل بسیاری در مذاکرات مورد توجه قرار گرفته تا غنی‌سازی، تحقیق و توسعه در عرصه هسته‌ای ادامه یافته و تحریم‌های ایران اسلامی برداشته شود.

لاریجانی از ویژگی‌های پرونده PMD یاد کرد و گفت: شورای حکام در این پرونده بر توقف غنی‌سازی در ایران تأکید کرده بودند اما اکنون این پرونده بسته شده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اینکه در گزارش آمده ایران اسلامی در دورانی در زمینه هسته‌ای فعالیت داشته است درست نیست، زیرا ایران در آن دوران مطالعاتی انجام داده در صورتی که در بسیاری از کشورها در مقاطع تحصیلات تکمیلی این موضوع مورد مطالعه دانشجویان قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه در گزارش هسته‌ای آژانس بین‌الملل هیچ موردی در زمینه فعالیت هسته‌ای ایران یافت نشده است، تصریح کرد: در این گزارش پرونده هسته‌ای گذشته ایران به اتمام رسیده و وضعیت آینده ایران مورد بررسی قرار می‌گیرد و با توجه به اینکه ایران اسلامی در آینده فعالیتی برای ساخت سلاح‌های هسته‌ای ندارد، نگران نیستیم.

لاریجانی با بیان اینکه برجام سنگ‌های اقتصادی کشور را برمی‌دارد ابراز کرد: از نظر اقتصادی دیگر مشکلات کشور نیز باید مورد توجه مسئولان و اقشار مختلف قرار گیرد اما یکی از موانع اصلی این عرصه تحریم‌ها بود که برداشته می‌شود.

وی از کاهش قیمت نفت با فعالیت‌های برخی از کشورهای منطقه یاد کرد و افزود: این وضعیت مستمر نبوده و تولید نفت در ایران افزایش می‌یابد.

لاریجانی با اشاره به وضعیت تاسف‌بار مسلمانان نیجریه عنوان کرد: جنایاتی که نسبت به مسلمانان در این کشور انجام می‌شود ناراحت کننده است و از مسئولان نیجریه خواستاریم که مجرمان این امر را مجازات کنند تا فتنه‌ای در میان امت اسلام ایجاد نشود.

وی با اشاره به اینکه فشارهای مالیاتی بر واحدهای تولیدی باید در میان کارفرمایان به صورت متوازن اعمال شود اظهار کرد: امیدواریم در سال آینده نشانه‌هایی از حرکت بالنده در اقتصاد مقاومتی و رونق تولید را در کشور شاهد باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز