معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر راه و شهرسازی خبرداد:

نگهداری از ۲۱۲ هزار کیلومتر از راههای کشور توسط راهداران

۱۳۹۴/۰۹/۲۷ - ۱۴:۲۳:۴۴
کد خبر: ۳۵۰۶۹۵
نگهداری از ۲۱۲ هزار کیلومتر از راههای کشور توسط راهداران
معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر راه و شهرسازی گفت: راهداران وظیفه نگهداری از 212 هزار کیلومتر از راههای کشور را بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگار برنا ازلارستان، سیدسعید سیدعلایی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با گرامیداشت سالروز فرمان تاریخی حضرت امام(ره) در تشکیل حمل و نقل و راهداری اظهار داشت: حوزه اداره کل راه و شهرسازی لارستان دارای مساحتی بیش از 26 هزار کیلومتر مربع است.

وی با بیان اینکه افزون بر 6 هزار کیلومتر راه همسنگ در حوزه استحفاظی این اداره کل وجود دارد، خاطر نشان کرد: در این حوزه 560 کیلومتر راه شریانی، 250 کیلومتر بزرگراه، 1250 کیلومتر راه فرعی و 1650 کیلومتر راه روستایی قرار دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه منطقه لارستان بدلیل داشتن ثروت اجتماعی، فرهنگی و شبکه قوی تجاری آینده درخشانی را پیش رو خواهد داشت، ابراز امیدواری کرد که در دوران پساتحریم بتوان با افزایش سرمایه گذاری در این حوزه شاهد تحول بخصوص در حوزه حمل و نقل باشیم.

سیدعلایی درادامه با اشاره به موقعیت مهم جنوب فارس در کشور، بیان کرد: در حمل و نقل هوایی نیز به دلیل اهمیت این منطقه، بیشترین پروازها به کشورهای حاشیه خلیج فارس از این مناطق انجام می شود که فرودگاه لارستان از طریق پروازهای مختلف با 90 نقطه دنیا اتصال ترانزیتی دارد.

وی با اشاره به نزدیکی مناطق جنوب فارس و نزدیکی به بنادر، تصریح کرد: این منطقه نقطه اتصال شهرهایی مثل شیراز، یزد، کرمان و اصفهان است که همین موضوع به موقعیت ممتاز این خطه از کشورمان می افزاید.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مسئولین نگاه ویژه ای به این منطقه دارند، گفت: سرمایه گذاران خصوصی نیز علاقه زیادی به سرمایه گذاری در این مناطق دارند که می توان با استفاده از این پتانسیل ها شاهد پیشرفت سریع در منطقه لارستان بود.

سیدعلایی ازمدیرکل جدید راه و شهرسازی لارستان خواست در تمام امورات مجاهدت و مراقبت را سرلوحه کار خود قرار دهد و برای رفع کمبودها تلاش مضاعف داشته باشد.

 در پایان این مراسم از زحمات داریوش نصر تقدیر و محمدرضا باقری فر با ابلاغ حکم وزیر راه و شهرسازی به عنوان مدیرکل راه و شهرسازی لارستان منصوب شد

نظر شما