بهاء الاعرجی خبر داد؛

حمله ترکیه به نیروهای خودی برای ماندن در عراق

۱۳۹۴/۰۹/۲۷ - ۱۶:۰۰:۵۴
کد خبر: ۳۵۰۷۲۴
حمله ترکیه به نیروهای خودی برای ماندن در عراق
معاون مستعفی نخست وزیر عراق گفت: حمله به پایگاه زلکان استان نینوا با هدف طولانی کردن زمان حضور اشغالگرانۀ ترکیه و توجیه مداخله نظامی در عراق اجرا شده است .

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، بهاء الاعرجی تاکید کرد: ترکیه حاکمیت عراق را نقض و تمامیت ارضی این کشور را پایمال کرده و هم اکنون درپی توجیه مداخله خود است، به ویژه آن که با انتقادات شدید داخلی و بین المللی برای پایان دادن به این مداخله مواجه شده و شورای امنیت سازمان ملل نیز درپی رسیدگی به این قضیه است.

سومریه نیوز جمعه به نقل از الاعرجی گزارش داد: ترکیه برای توجیه مداخله نظامی خود در عراق و مشروعیت بخشیدن به این تجاوزِ آشکار سناریوی حمله به پایگاه زلکان را طراحی و اجراء کرد که این حمله چیزی جز تلاش برای مشروعیت بخشیدن به تجاوز نیروهای ترک نیست.

وی افزود: هدف ترکیه، طولانی کردن زمان مداخله نظامی خود در عراق است و با طراحی حمله به پایگاه زلکان می خواهد چنین وانمود کند که با حملات داعش مواجه است و هیچ ارتباط و همکاری با این گروه تروریستی ندارد.

معاون مستعفی نخست وزیر عراق اعلام کرد: ترکیه با طراحی این حمله بهانه ای برای نگه داشتن نیروهایش در عراق به منظور «انتقام گرفتن از داعش» در دست خواهد داشت.

شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز جلسه ای را برای بررسی شکایت عراق از ترکیه درباره حضور نظامیان تُرک در منطقه بعشیقه در نزدیکی شهر موصل مرکز استان نینوا برگزار خواهد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز