دکتر روحانی:

مهم‌ترین ستون نظام، رهبری‌معظم‌انقلاب است/ شورای نگهبان بی‌تردید بر مبنای قانون عمل می‌کند/ تصمیم‌گیر اصلی در کشور آرای مردم است

۱۳۹۴/۰۹/۳۰ - ۰۸:۱۰:۵۱
کد خبر: ۳۵۱۷۱۴
مهم‌ترین ستون نظام، رهبری‌معظم‌انقلاب است/ شورای نگهبان بی‌تردید بر مبنای قانون عمل می‌کند/ تصمیم‌گیر اصلی در کشور آرای مردم است
رییس جمهوری با بیان اینکه "مهمترین ستون نظام رهبری معظم انقلاب است" گفت: ما اگر می توانیم از مشکلات عبور کنیم در سایه شخص رهبری و ولایت فقیه است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری برنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری که صبح امروز برای بازدید و ثبت نام در ستادانتخابات وزارت کشور حضور پیدا کرده بود ضمن عرض تبریک به مناسبت آغاز دوره امامت حضرت ولی عصر عج به مردم ایران گفت: این روزها به دلیل حضور داوطلبان در مراکز ثبت نام شور وهیجان خاصی در میان مردم به وجود آمده است و این برای ما بسیا ر اهمیت دارد زیرا با این روش به جهانیان اعلام میکنیم که تصمیم گیرنده اصلی برای مدیریت کشور آرای مردم است.

وی ادامه داد: ما اولین کشوری هستیم که در منطقه نظام پارلمانی و انتخاباتی را پس از مشروطه پذیرفتیم ودر مسیر مدیریت کشور به دست مردم گام برداشتیم. همچنین باید بگویم ایران نخستین کشوری است که مردمسالاری دینی را در میان کشور های جهان ومنطقه پذیرفته است.

روحانی با اشاره به اهمیت مجلس شورای اسلامی گفت: این مرکز قانون گذار کشور است و نمایندگان آن بر دستگاههای اجرایی نظارت می کنند. با آرای آنها است که وزرا برای فعالیت مجوز می گیرند و مسئولیت شان را آغاز میکنند.

رئیس جمهوری درباره اهمیت انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز گفت:رهبری ستون اصلی نظام در کشور است که می توانیم به کمک آن از تمام خلا ها به راحتی عبور کنیم. مجلس خبرگان مجلسی است که همواره اماده است تا برای روز مبادا درجهت ثبات سیاسی کشور فعالیت کند و مردم میدانند هیچگاه در اینکشور خلائ به وجود نخواهد آمد و مردم در اسفندماه پای صندوق های رای می آیند تا سرنوشت خودرا تعیین کنند.

وی تصریح کرد: من از تمام کسانی که خود را اصلح میدانند دعوت میکنم تا برای خدمت به مردم وارد صحنه انتخابات شوند. من به طور قاطع میگویم که اگر در روند انتخابات کسی از قانون تخطی کرد این دولت به شدت با آن برخود خواهد کرد تا انتخابات صددر صد سالم و رقابتی را با مشارکت حداکثری مردم برگزار کنیم.

وی در باره حضور زنان در عرصه های سیاسی گفت: از بانوان میخواهم تابا شرکت در عرصه انتخابات به جهانیان ثابت کنند که مشارکت زنان در ایران در بیشترین سطح خود وجود دارد و مادر این امر در منطقه پیشگام هستیم. تا کنون حضور زنان در عرصه های اجتماعی اگراز مردها پررنگتر نبوده کم رنگتر هم نبوده است . درمجلس بانوان باید حضور پیدا کنند. این امر برای ما بسیار اهمیت دارد تا دنیا بفهمد برای مشارکت سیاسی در ایران ملاک جنسیت نیست.

روحانی با اشاره به شرایط جهان و منطقه گفت: درحال حاضر در شرایطی هستیم که کشور ما بیش از هرچیز به یکپارچگی و وحدت نیازمنداست. تمام مذاهب و عقاید مختلف با وحدت درکنار هم در یک انتخابات سالم واخلاقی حضور پیدا خواهند کرد که منجر به انسجام بیشتر کشور خواهد شد.

وی در پایان از تمام دست اندرکاران انتخابات تشکر و قدردانی کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز