آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از هنرمندان:

کارهای هنری تعطیل پذیر نیستند

۱۳۹۴/۰۹/۳۰ - ۱۴:۵۸:۴۶
کد خبر: ۳۵۱۹۹۵
کارهای هنری تعطیل پذیر نیستند
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، صبح امروز در دیدار جمعی از هنرمندان عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون، هنرمندان را آیینه‌ای برای انعکاس فرهنگ و هنر جامعه در فضای جهانی دانست و گفت: رسیدگی و توجه به مسایل آنها، توجه به نیازهای فرهنگ کشور است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این جمله که «هنرمند واقعی، در هیچ مکان و زمانی غریب نیست»، گفت: باید خیال جامعه بابت هنرمندانشان جمع باشد و نباید مردم ناراحت و نگران آنها باشند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، که با حوصله فراوان به درد دلهای صمیمانه هنرمندان گوش سپرده بود، دغدغه‌های معیشتی و خواسته‌های این قشر فرهنگی را در مقابل کارهای هنری بزرگی که در طول تاریخ انقلاب اسلامی انجام داده‌اند، ناچیز دانست و گفت: باید برای یکبار و برای همیشه، برنامه‌ای جامع و منطقی از سوی مسؤولان فرهنگی تدوین شود تا این قشر که سالها احساسات مردم را برانگیخته‌اند، برای هزینه‌های زندگی به ویژه در دوران پیری و سالخوردگی احساس نیاز نکنند.

وی تداوم کارهای هنری را از سوی هنرمندان در تمام سنین، موجب افزایش غنای فرهنگ و هنر خواند و گفت: کارهای هنری تعطیل پذیر نیستند و هنرمندان بازنشستگی ندارند، پس باید برای این قسمت از کارها، برنامه‌ریزی کرد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به گلایه‌ها و تقاضای هنرمندان حاضر در جلسه از آنها خواست با مشورت سایر هنرمندان پیشکسوت و مراکز هنری و دستگاه‌های ذیربط، پیشنهادات جامع و عملی خود را برای ارجاع به مراکز و دستگاه‌های مربوطه به صورت مکتوب ارائه کنند.

در آغاز این دیدار که در فضایی صمیمانه و خودمانی انجام شد، هر یک از هنرمندان، به طور جداگانه به بیان دیدگاه‌های خویش در خصوص هنر سینما، تئاتر، تلویزیون و مشکلات و دغدغه‌های زندگی و برخی محدودیت‌های کاری جامعه هنری پرداختند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز