ادعای یک گروهک تروریستی تکفیری:

دو ایرانی را در حلب به اسارت گرفتیم/ یک ایرانی دیگر در اسارت جبهة النصرة

۱۳۹۴/۰۹/۳۰ - ۱۷:۲۶:۴۹
کد خبر: ۳۵۲۰۴۸
دو ایرانی را در حلب به اسارت گرفتیم/ یک ایرانی دیگر در اسارت جبهة النصرة
گروهک تروریستی موسوم به «فیلق الشام» با انتشار عکسی ادعا کرد دو تبعه ایران را در جنوب حلب سوریه به اسارت گرفته است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، این گروه تروریستی مدعی شده که دو نظامی ایرانی را در جنوب حلب به اسارت گرفته است. این گروهک با انتشار عکسی از دو نفر که مدعی شده است اتباع ایران هستند، اعلام کرد آن‌ها را در خان طومان در جنوب حلب به اسارت گرفته است.

به گفته این گروه تروریستی سه هفته پیش نیز جبهة النصرة از به اسارت گرفتن یک ایرانی در جنوب حلب خبر داده بود. جبهة النصرة همچنین اعلام کرده است سه تن از اعضای حزب الله لبنان و یک عراقی را نیز به اسارت گرفته است.

این گروه همچنین فیلمی منتشر کرده است که به گفته آن مربوط به گلوله باران شبه نظامیان ایرانی در جنوب حلب با استفاده از شمار زیادی موشک‌های کاتیوشا و گراد و توپخانه سنگین است. گروه تروریستی فیلق‌الشام یکی از گروه‌های وابسته به تشکل جیش الفتح است.

1_5677a140c64d7

هفت گروه مسلح در ۲۴ مارس ۲۰۱۵ (سال جاری میلادی)، تشکل موسوم به جیش الفتح را تأسیس کردند که در یک اتاق عملیاتی مشترک و تحت فرماندهی نظامی واحد قرار دارد. جبهة النصرة شاخه القاعده در سوریه از مهم‌ترین گروه‌های تشکیل دهنده جیش الفتح است، به این گروه تروریستی باید، گروه‌های موسوم به احرار الشام، جندالاقصی، جیش السنه، فیلق الشام، لواء الحق و اجناد الشام را اضافه کرد.

جیش الفتح اقدامات تروریستی و مسلحانه خود را با هدف برپایی آنچه دولت اسلامی در سوریه خوانده، توجیه می‌کند، شمار تروریست‌های جیش الفتح، چهار هزار نفر برآورد می‌شود.

تشکل تروریستی جیش الفتح از حمایت‌های خارجی گسترده عربستان، قطر و ترکیه برخوردار است که این کشور‌ها برای اعمال نفوذ بیشتر در صفوف تروریست‌های مسلح در سوریه با یکدیگر رقابت می‌کنند.

گروه تروریستی فیلق الشام چندی پیش در بیانیه‌ای با اعلام اینکه آماده است، تحت فرمان پادشاه سعودی باشد، رسما به مزدوری خویش برای عربستان سعودی اعتراف کرد.

بیانیه این گروه تروریستی هدف از این اقدام را یاری حق و اعلام وفاداری به کشوری (عربستان سعودی) می‌داند که همواره از ملت سوریه حمایت و پشتیبانی کرده و در آن کنار آن ایستاده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز