آیت الله مکارم شیرازی:

کاندیداها از ریخت و پاش و وعده‌های دروغ بپرهیزند

۱۳۹۴/۱۰/۰۲ - ۱۰:۲۲:۱۰
کد خبر: ۳۵۲۶۵۰
آیت الله مکارم شیرازی گفت: کاندیداها از وعده دادن دروغ و ریخت و پاش پرهیز کنند چرا که آثار سوئی در جامعه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی امروز (2 دی) در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم طی سخنانی ابراز داشت: باید مراقب باشیم که در زندگی ما دروغ جایی نداشته باشد چرا که بسیاری از کارهای زشت سرمایه آن دروغ است.

وی گفت: اگر دروغ از دنیای امروز گرفته شود اغلب مشکلات برطرف خواهد شد، در دنیای استکبار و سیاست هم همین گونه است و افرادی جمع می شوند که می خواهیم تکفیری ها را ریشه کن کنیم که اینها نیز دروغ می گویند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: ‌دروغ اعتماد جامعه را از بین می‌برد، اعتماد به صداقت نیاز دارد و اگر اعتماد از بین رفت، جامعه رو به ویرانی خواهد رفت.

آیت الله مکارم شیرازی به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: ما در یک حکومت اسلامی زندگی می کنیم پس باید انتخاب ما نیز اسلامی باشد و تمامی اصول اخلاقی در این انتخابات اسلامی رعایت شود.

وی عنوان داشت: یکی از مسائلی که بسیار مهم است این است که کاندیدا از تخریب یکدیگر بپرهیزند و اگر دست به تخریب هم زده و دروغ پردازی کنند آثار سوئی به همراه خواهد داشت.

این مرجع تقلید افزود: کاندیداها از وعده های دروغین به مردم خودداری کنند، این وعده ها ممکن است در برخی افراد تاثیر داشته باشد و زمانی که رای داده شد و به آن وعده عمل نشد بی اعتمادی ایجاد خواهد کرد.

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: کاندیداها مراقب باشند که از اسراف و ریخت و پاش جلوگیری کنند چرا که این مسائل نیز مردم را بدبین می کند و باید در حد معقول تبلیغات صورت گیرد که به مردم معرفی شود.

وی افزود: پس از انتخابات هم همه باید به نتیجه انتخابات احترام بگذارند، در یکی از انتخابات ها گفته شده که در انتخابات تقلب شده است که آثار بدی به همراه داشت و آسیب و صدمه ایجاد کرد.

وی خطاب به مردم گفت: مردم نیز باید به فردی رای دهند که در مورد او تحقیق کرده باشند  و از افراد صاحت نظر سئوال کنند و بدانند که در برابر هر انتخابی مسئول هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز