معاون رئیس‌جمهور خبر داد:

افزایش سقف مصوب اعتبار مترو مشهد در بودجه سال ۹۵

۱۳۹۴/۱۰/۰۴ - ۱۱:۱۸:۳۷
کد خبر: ۳۵۳۳۷۷
افزایش سقف مصوب اعتبار مترو مشهد در بودجه سال ۹۵
معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از افزایش افزایش سقف مصوب اعتبار مترو مشهد در بودجه سال 95 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمد‌باقر نوبخت در حاشیه بازدید از توسعه خط یک قطار شهری مشهد افزود: جهت تکمیل اعتبارات و هم به منظور افزایش سقف مصوبه‌ای که برای قطارشهری مشهد داریم مانند سال جاری برای 95 نیز اقدام شود.

وی با بیان اینکه در این رابطه با شهردار مشهد توافقاتی داشته‌ایم، ادامه داد: با توجه به اینکه استاندار نیز مسائل را پیگیری می‌کند، بنده از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی درخواست کرده‌ام که مانند دستگاه‌های دولتی، پروژه‌های شهرداری مشهد به ویژه پروژه‌های حمل و نقل ریلی را پیگیری کند تا از این طریق هم به شهروندان مشهدی و هم به زائران خدمات خوبی ارائه شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در خصوص مبلغ دقیق اعتبارات صورت گرفته در این زمینه در بودجه سال 95، ادامه داد: ردیفی که برای بودجه در نظر گرفته شده به صورت کلی است، اما قطعا سهم مشهد از سرجمع اعتبارات حمل و نقل ریلی مجموع کشور قطعا به ‌صورت ویژه خواهد بود.

وی افزود: شاید آن روزی که نخستین مصاحبه از سوی دولت توسط بنده در این پروژه انجام شد نزدیک به دو سال می‌گذرد و در این فاصله با یک همکاری و مبالغی که دولت برای پرداخت این‌ پروژه متعهد بود و کمک‌هایی که باید به‌ صورت تسهیلات صورت گیرد بیش از 16 کیلومتر از کار آماده شده است یعنی نتیجه عملکرد این دو سال همکاری مالی و فکری دولت، استانداری و شهرداری آماده‌سازی 16 کیلومتر از کار بود.

وی گفت: این قول را از شهردار داشته باشید، اما بنده به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز تاکید کرده‌ام که در قرارداد‌های دو‌جانبه آنچه که مد نظر شهرداری است ملاک عمل قرار گیرد و هر عددی که شهرداری در زمینه انتظار مساعدت و کمک دارد را بیان کند.

 نوبخت خاطرنشان کرد: در مجموع اعتبارات زیارت در برنامه ششم توسعه وجود دارد، اما در زمینه اعتبارات زیارت باید محدود‌تر عمل شود زیرا اگر قرار باشد که به همه شهر‌ها یک سهمی تخصیص داده شود قطعا اعتبار قابل توجهی برای شهر‌های زیارتی باقی نمی‌ماند و ما در این زمینه بر شهر مشهد متمرکز هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز