عارف:

بدنبال نقش‌آفرینی جوانان در جریان اصلاح‌طلبی هستیم/ در برابر حرکت‌های خودسر، عکس‌العمل متقابل نشان ندهیم

۱۳۹۴/۱۰/۰۴ - ۱۱:۴۸:۳۲
کد خبر: ۳۵۳۳۹۹
بدنبال نقش‌آفرینی جوانان در جریان اصلاح‌طلبی هستیم/ در برابر حرکت‌های خودسر، عکس‌العمل متقابل نشان ندهیم
رئیس شورای سیاستگذاری اصلاحات تاکید کرد: باید در رفتارهای سیاسی در آستانه انتخابات آرامش را حفظ کنیم و در برابر حرکت‌های خودسر، عکس العمل متقابل نشان ندهیم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمدرضا عارف رئیس شورای سیاستگذاری اصلاحات در ادامه نشست با تاکید بر این که در آستانه رویداد مهم سیاسی کشور هستیم، گفت: شرایط کشور، منطقه و روند بیش از دو سال گذشته که دولت تدبیر و امید ایجاد کرد، ایجاب می کند انتخاباتی حداکثری در فضای پر شور برگزار کنیم.

وی با تاکید بر نیاز به مشارکت جدی مردم در فضای پسابرجام گفت: جبهه اصلاحات معتقد است که نقشی اساسی داشته و در دو سال و نیم گذشته تلاش‌های زیادی برای ایجاد اجماع در جبهه اصلاحات کرده و کوشیده ایم با عبور از منافع حزبی، پرهیز از سهم خواهی و پذیرش حداکثری مسئولیت و داشتن حداقل انتظار شرایط بهتری را برای آینده رقم بزنیم.

رئیس شورای سیاستگذاری اصلاحات با تاکید بر تلاش جریان اصلاحات برای ایجاد وحدت و انسجام همیشگی در میان اصلاح طلبان و نیز خلق حماسه‌ای با شکوه‌تر از خرداد 92 در انتخابات اسفند 94، گفت: شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان کلیه امور اجرایی را در حوزه‌های استانی به عهده میزهای استانی سپرده و شورای سیاستگذاری راهبردها را مورد توجه قرار می دهد.

عارف در زمان باقیمانده تا انتخابات باید از هر گونه اختلاف داخلی در جبهه اصلاحات پرهیز شود، گفت: شورای اصلاح طلبان استانی که تشکیل شده اند، مجمعی از حوزه‌های انتخاباتی را فراهم می کنند و ما می کوشیم عده ای از تهران برای کل کشور تصمیم گیری نکنند، بلکه انتخابات و لیست‌های استانی به صاحب‌نظران هر استان سپرده شود.

وی با تاکید بر لزوم تقویت ساختار اجماعی اصلاح طلبان پس از انتخابات اسفندماه 94 اظهار کرد: بعد از هفتم اسفندماه باید فعالیت 110 روزه شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان را مورد بررسی و نقد قرار دهیم تا این شورا ماندگار شود.

رئیس شورای سیاستگذاری اصلاحات با بیان این که بعد از انتخابات اسفندماه به بقای این شورا و نقدهای همه اصلاح‌طلبان بر عملکرد آن نیازمند هستیم، تصریح کرد: باید از رفتار اصلاح طلبان در انتخابات خرداد 92 برندسازی کنیم، اظهار کرد: مبنای عمل ما خرد جمعی است و به هر فردی که رسیدیم، بقیه افراد هم باید از وی حمایت و از تصمیمات جمعی تمکین کنند.

عارف با تاکید بر این که منافع ملی نسبت به جناح سیاسی اولویت دارند، گفت: اساس حرکت اصلاحات دنبال کردن منافع ملی و ترجیح آن بر منافع حزبی است و گفتمان اصلاحات ریشه در انقلاب دارد.

وی با ابراز امیدواری نسبت یه تشکیل احزاب فراگیر و قدرتمند در آینده تصریح کرد: در نهایت باید به تصمیم جمعی جبهه اصلاحات تمکین کنیم. باید در رفتارهای سیاسی در آستانه انتخابات آرامش را حفظ کنیم و در برابر حرکت‌های خودسر، عکس العمل متقابل نشان ندهیم؛ پیگیری چنین رفتارهایی را باید به مراجعی که وظیفه آن‌ها تامین امنیت نشست‌های قانونی است، ارجاع دهیم.

رئیس شورای سیاستگذاری اصلاحات باتاکید بر لزوم جذب 27 درصد آرای خاکستری در انتخابات پیش رو، گفت: موظفیم در همه مراحل انتخابات، قانون را رعایت کنیم چراکه عدم رعایت قانون اتحاد و انسجام ملی را خدشه‌دار می کند.

عارف با تاکید بر این که شورای سیاستگذاری اصلاحات برنامه‌های راهبردی خود را تا دو هفته آینده آماده انتشار می کند، اظهار کرد: توجه کامل به تصمیمات این شورا و تعامل با همه احزاب و تشکل‌های درون جریان اصلاحات و در نهایت تمکین تمامی این تشکل‌ها و احزاب به تصمیمات شورا که به صورت اجماعی اخذ می شود، انتظارات ما از مسئولان میزهای استانی و شهرستان‌های اصلاح طلبان است.

وی افزود: بانوان باید در مراکز تصمیم سازی و در نهادهای قانون گذار حضور داشته باشند. از سوی دیگر در پی اولویت دادن به جوانان و نقش‌آفرینی آن‌ها در جریان اصلاح طلبی هستیم ؛ انتخابات مجلس دهم، آخرین انتخابات نیست و در سال 96 انتخابات شوراهای اسلامی را در پیش داریم که امیدوارم اثر نهایی توجه به اولویت‌های اصلاح طلبان مبنی بر حضور زنان و جوانان در مراکز تصمیم گیری را شاهد باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز