آیت الله جنتی:

دسته‌بندی‌های سیاسی موجب اختلاف نشود/ بالا رفتن تعداد ثبت نام کنندگان ابهام دارد

۱۳۹۴/۱۰/۰۴ - ۱۲:۳۵:۰۳
کد خبر: ۳۵۳۴۲۵
دسته‌بندی‌های سیاسی موجب اختلاف نشود/ بالا رفتن تعداد ثبت نام کنندگان ابهام دارد
خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: متأسفانه آمار ثبت نامها در خبرگان و مجلس بالا رفته و این برای من ابهام است. آیا همه این افرادی که ثبت نام کرده اند خود را مجتهد می‌دانند؟ برخی از این افراد حتی نمی‌توانند یک عبارت عربی را درست بخوانند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، آیت‌الله احمد جنتی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه پایتخت اظهار داشت: به برکت امام بزرگوارمان ما از نظر شیعه و سنی در کشور هیچ مسئله‌ای نداریم و به لطف خداوند همه در رفاه زندگی می‌کنند و به آنها خدمت‌رسانی می‌شود و اگر خدمات‌رسانی به سنی‌ها در کشور ما بیشتر از شیعیان نباشد قطعا کمتر نیست.

وی افزود: احساس می‌کنیم سنی‌های کشورمان برادران ما هستند و ما با هم در این کشور زندگی می‌کنیم و مشکلی نداریم، منهای مسئله شیعه و سنی اختلافات دیگر هم باید کنار گذاشته شود،‌ نباید یکپارچگی را از بین ببریم، دسته‌بندی‌های سیاسی نباید موجب اختلاف شود. در هر مناسبتی باید با هم و یکصدا باشیم.

امام‌جمعه موقت تهران بر همین اساس یادآور شد: با توجه به اینکه در آستانه 9 دی قرار داریم، این روز مبارک را به همه مردم عزیز ایران تبریک می‌گویم. وحدت ملت بزرگ ایران با یک اشاره مقام معظم رهبری در روز 9 دی تجلی یافت و همه ملت به صحنه آمدند و در یک روز آتش فتنه 88 را خاموش کردید.

آیت‌الله جنتی بر همین اساس تصریح کرد: بدون اینکه احتیاجی به مسائل مختلف باشد، حضور مردم در یک نصف روز در 9 دی 88 آتش فتنه را خاموش کرد، آفرین بر این ملت بزرگ، بعد از خاموش شدن فتنه 88 چرا عده‌ای سکوت کردند؟ چرا عده‌ای با شما مردم همراهی نکردند؟ چرا عده‌ای گاهی با یک اشاره از فتنه‌گران حمایت کردند؟‌ چرا از فتنه‌گران دفاع می‌کنند؟‌ چرا اعتراض می‌کنند که این افراد در حصر هستند؟ آیا شما با این مردم هستید، شما از این مردم جدا نشوید. این نه به صلاح خودتان،‌ نه به صلاح دین‌تان و نه به صلاح کشورتان است.

وی اضافه کرد: نباید مسئله فتنه را کوچک بشماریم و محکومیت فتنه 88 باید همچنان ادامه یابد، 9 دی باید ادامه داشته باشد، همبستگی و وحدت ملت ایران در روز 9 دی باید همچنان ادامه یابد تا اگر فتنه‌ای خواست برپا شود، در صحنه حضور داشته باشید و در همان روز فتنه را خاموش کنید.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به ثبت نام داوطلبین برای شرکت در انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی، گفت: متأسفانه آمار ثبت نامها در خبرگان و مجلس بالا رفته و این برای من ابهام است. آیا همه این افرادی که ثبت نام کرده اند خود را مجتهد می‌دانند؟ برخی از این افراد حتی نمی‌توانند یک عبارت عربی را درست بخوانند.

آیت‌الله جنتی افزود: برخی می‌گویند صلاحیتها را مردم باید تعیین کنند، این یعنی کنار گذاشتن قانون اساسی.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان درسال88 از 40میلیون رأی مردم و حق الناس حراست کرد، گفت: برخی شیاطین از صحبتهای رهبری برداشت‌های سوء می‌کنند و می‌گویند حق الناس یعنی اینکه همه در انتخابات تایید صلاحیت شوند.

دبیر شورای نگهبان با تاکید بر اینکه ساکتین فتنه از مردم نیستند، تصریح کرد: مردم در روز 22بهمن جواب کسانی که دلشان می‌خواهد در میدان آمریکا بازی کنند را می‌دهند.

وی همچنین در خطبه نخست نماز جمعه تهران با برشمردن برخی از ویژگی‌ها، سنت‌ها و شرایط زندگی اعراب پیش از اسلام گفت: پیامبر اکرم (ص) پس از رسالت خود موجب دگرگونی در جامعه جاهلیت اعراب آن زمان شد. اعراب جاهلیت در بدترین و سخت‌ترین مکان ها زندگی می‌کردند، آب های گندیده گودال ها را می‌نوشیدند، در میان مارها و حیوانات سمی زندگی می‌کردند، خون های یکدیگر را ریخته و قطع‌ صله رحم می‌کردند، بت پرست بودند و قساوت دل داشتند بطوریکه دختران خود را زنده به گور می‌کردند و در وحشی‌گری محض زندگی می‌کردند.

آیت الله جنتی ادامه داد:‌ اما پس از ظهور اسلام و پیامبری پیامبر اسلام این جامعه متحول شد و از آن همه تاریکی به سعادت رسید و این تحول از شق و القمر هم با ارزش تر بود چرا که همان اعراب پس از اسلام دگرگون شدند و خداوند رحمان و رحیم را بجای بت های دست‌ساز خودشان پرستیدند.

امام جمعه موقت تهران با شمردن برخی از ویژگی‌های اعراب پس از اسلام گفت:‌ مسلمانان به تبعیت از آموزش های پیامبر، ایثار، بخشش و احترام را در زندگی خود پیاده کردند بطوریکه غذا و آب خود را به نیازمندان انفاق می کردند و علاوه بر انسان ها عدالت در حق حیوانات هم اجرا می‌کردند. 

وی در ادامه افزود:‌ عرب جاهلیت به برکت پیامبر اسلام به جایی رسید که در جامعه آن زمان نه تنها به انسان ها ظلم نمی‌شد و حتی برای حیوانات هم حق و حقوق هم قائل می‌شدند. 

خطیب جمعه تهران در پایان خطبه اول نماز با روایت حدیثی از امیر المومنین علی (ع) گفت: ‌حضرت علی (ع) به تازه مسلمانان گفت خداوند پیامبران را فرستاد تا به انسان ها راه هدایت را نشان دهد اما با مبعوث کردن پیامبر اسلام در اصل هدایت کننده به همه عالم را فرو فرستاد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز