عارف:

اقدامات عده‌ای جاهل، نباید به اهل سنت ارتباط داده شود

۱۳۹۴/۱۰/۰۵ - ۲۰:۳۷:۴۲
کد خبر: ۳۵۳۹۹۱
اقدامات عده‌ای جاهل، نباید به اهل سنت ارتباط داده شود
عارف تاکید کرد: آنچه که امروز در دنیای اسلامی توسط عده‌ای جاهل برای به تصویر کشیدن چهره‌ای خشن از سیمای پیامبر اکرم (ص) صورت می‌گیرد مطمئنا نباید به اهل سنت ارتباط داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمدرضا عارف در دیدار جمعی از شخصیت‌های اهل سنت که از نقاط مختلف کشور با وی دیدار کردند، با تبریک میلاد حضرت محمد (ص)، امام جعفر صادق (ع) و حضرت مسیح (ع) و گرامی داشت هفته وحدت، گفت: هفته وحدت فرصتی برای همدلی و همراهی همه مسلمانان نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه پیروزی‌های جمهوری اسلامی ایران در مقابل ابرقدرت‌ها تنها با وحدت کلمه امکان پذیر بود، خاطرنشان کرد: هفته وحدت فرصت مناسبی است که به بازخوانی مجدد آموزه‌های دین اسلام درباره لزوم رفتار مهربانانه با برادران و خواهران همه ادیان الهی بپردازیم و جمهوری اسلامی ایران می‌تواند با توجه به این آموزه‌های اخلاقی، صلح طلبی خود را در عرصه‌های مختلف به نمایش بگذارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: اگر بین یاران انقلاب فاصله بیفتد و وحدت و همدلی که در ابتدای انقلاب حاکم بود کمرنگ شود فرصت برای شیطنت‌های دشمنان نظام فراهم می‌شود به همین دلیل باید از فرصت هفته وحدت برای ترمیم برخی شکاف‌ها و تقویت انسجام و همبستگی ملی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه اقوام یک فرصت برای کشور هستند نه تهدید، گفت: قومیت‌ها در جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک مزیت محسوب می‌شوند و اهل سنت را برادران دینی خود می‌دانیم و برخی تنگ‌نظری‌های سلیقه‌ای در عدم به کارگیری خواهران و برادران اهل سنت در مناصب اجرایی را سیاست رسمی نظام نمی‌دانم.

عارف بر لزوم اجرایی کردن فصل سوم قانون اساسی تاکید کرد و گفت: آنچه که امروز در دنیای اسلامی توسط عده‌ای جاهل برای به تصویر کشیدن چهره‌ای خشن از سیمای پیامبر اکرم (ص) صورت می‌گیرد مطمئنا نباید به اهل سنت ارتباط داد و بر اندیشمندان جهان اسلام است که با روشنگری‌های به موقع خود مانع از تحریف دین رحمانی اسلام شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی فرصتی برای همبستگی و انسجام ملی است ،خاطرنشان کرد: همه دست اندرکاران انتخابات و کاندیداهای محترم باید به گونه‌ای عمل کنند که انتخابات مجلس بسیار شکوهمند و با عظمت برگزار شود. مسئولان امر انتخابات باید در چارچوب قانون عمل کنند و اجازه ندهند با اعمال سلیقه حق کاندیدایی تضییع شود.

رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان با قدردانی از همه اصلا‌ح طلبانی که برای حضور در انتخابات مجلس کاندیدا شده‌اند، گفت: امیدوارم مسئولان نظارتی و اجرایی انتخابات با بهره‌گیری از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، انتخاباتی رقابتی و آزاد که در طراز جمهوری اسلامی ایران باشد برگزار کنند.

نظر شما