عراقچی در گفتگوی ویژه خبری:

مذاکرات هسته‌ای به معنای پایان خصومت‌های آمریکا ضد ایران نیست

۱۳۹۴/۱۰/۱۱ - ۰۸:۴۴:۳۱
کد خبر: ۳۵۵۷۲۱
مذاکرات هسته‌ای به معنای پایان خصومت‌های آمریکا ضد ایران نیست
مذاکرات هسته ای و توافق برجام به معنای پایان خصومت های آمریکا ضد ایران نیست و این خصومت ها ادامه خواهد یافت.
به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سید عباس عراقچی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به دستور رئیس جمهور به وزیر دفاع درباره ضرورت توجه به توسعه توان موشکی در برابر اقدامات مداخله جویانه آمریکا افزود:  کسی نباید توقع داشته باشد که دشمنی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران پایان پذیرد چرا که تا وقتی که جمهوری اسلامی ایران هست و در برابر سیاست های آمریکا در منطقه ایستادگی می کند و اهداف انقلاب اسلامی نیز ادامه دارد، سیاستهای خصمانه آنان نیز ادامه خواهد داشت. 
 
معاون وزیر امور خارجه گفت: نامه آقای روحانی به سردار دهقان به این معناست که موضوع موشکی ایران قابل مصالحه و مذاکره نیست. 
 
عراقچی ادامه داد: میان بحث برجام و آزمایش موشکی تفاوت آشکاری وجود دارد و به هیچ وجه آزمایش موشکی نقض برجام نیست.  
 
وی تأکید کرد:  کسانی که تصور می کنند برجام به معنای پایان خصومت های آمریکا علیه ایران و یا کاهش آن است در اشتباهند. ما از ابتدا نیز دنبال چنین هدفی نبودیم، اکنون نیز چنین هدفی نداریم و محقق هم نخواهد شد. 
 
عراقچی گفت: تنها در موضوع هسته ای با استفاده از اقدامات چند جانبه با چین، روسیه، اروپا ، سازمان ملل و آمریکا این مسئله را مدیریت می کنیم و ربطی به پایان دشمنی های آمریکا ندارد. 
 
وی با اشاره به دخالت های آمریکا درباره توان موشکی ایران افزود: ما همیشه با این دشمنی ها و مداخله ها مواجه بودیم و ربطی به ماه های اخیر ندارد. 
 
عراقچی گفت: لابی های صهیونیستی و منطقه ای در آمریکا نقش زیادی در این سیاستها دارند و ما نیز نباید اجازه دهیم که چنین دستور کاری را در آن کشور علیه جمهوری اسلامی ایران تهیه کنند به ویژه اینکه این لابی ها تلاش زیادی در توقف مذاکرات هسته ای داشتند و اکنون نیز در تلاشند تا در اجرای برجام و انجام موفق آن جلوگیری کنند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز