بازنشر/ کارن خانلری در گفت‌وگو با برنا:

حقوق اقلیت دینی در قوانین کشور به درستی تدوین شده است/ غلبه بر مشکلات در گرو وحدت است

۱۳۹۴/۱۰/۱۱ - ۱۱:۱۶:۵۳
کد خبر: ۳۵۵۷۸۹
حقوق اقلیت دینی در قوانین کشور به درستی تدوین شده است/ غلبه بر مشکلات در گرو وحدت است
نماینده ارامنه در مجلس گفت: ارامنه ایران اکثر اوقات بیشترین دغدغه‌‌شان ملی است نه دینی. امروز کشور ما با مشکلاتی مواجه است که باید با حفظ وحدت باید همگان با آن مبارزه کنیم و با وحدت می توانیم به آنها غلبه کنیم.

کارن خانلری نماینده ارامنه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، درباره مشکلات ارمنه در ایران گفت: مشکل اقتصادی که تمام شهروندان را درگیر کرده است امروز مشکل اقتصادی است که مشکل هم وطنان ارمنی ما نیز محسوب می شود.

وی افزود: از لحاظ تقنینی خوشبختانه قوانین کشور ما قوانینی است که از سال ها پیش به درستی تدوین شده است و در واقع حقوق اقیلیت های دینی در آن محفوظ مانده است و ما در حوزه حقوقی از حقوق خود که قانون برایمان در نظر گرفته است استفاده می کنیم.

کارن خانلری ادامه داد: ما در صدد هستیم قانون ارث که از سال 1316 در کشور ما اجرا می شود را برای اقلیت های دینی هم با اضافه کردن یک تبصره اجرا شود.البته این مشکل خللی در زندگی روزانه مردم اقیلت های کشور ایجاد نمی کند.

وی درباره مهم ترین قانون تصویب شده در این دوره مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر من تصویب قانون معافیت معابد اقلیت های دینی از پرداخت حق انشعابات آب و برق و گاز مهم ترین مصوبه مجلس شورای اسلامی در دوره گذشته بود .

این نماینده مجلس در پایان اظهار کرد:ارامنه ایران اکثر اوقات بیشترین دغدغه‌‌شان ملی است نه دینی. امروز کشور ما با مشکلاتی مواجه است که باید با حفظ وحدت باید همگان با آن مبارزه کنیم و با وحدت می توانیم به آنها غلبه کنیم.

 

نظر شما