معاون رئیس قوه قضاییه:

آرای مردم امانت و حق الناس است

۱۳۹۴/۱۰/۱۱ - ۱۴:۵۲:۰۵
کد خبر: ۳۵۵۸۷۹
آرای مردم امانت و حق الناس است
محسنی اژه ای: آراء مردم امانت و به فرموده رهبری حق‌الناس است لذا دستگاه قضایی باید در چارچوب قانون به تکالیف خود در برگزاری یک انتخابات اخلاقی، قانونی و پرشور عمل کند.

به گزارش  گروه سیاسی خبرگزاری برنا،  حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در همایش نمایندگان دادسرای انتظامی در امور نظارت و ارزشیابی قضات دادگستری‌های سراسر کشور در مشهد اظهار کرد: نخستین وظیفه کارگزاران نظام در برابر انتخابات مهم پیش رو شناخت اهمیت این انتخابات برای آینده، امنیت و رشد و تعالی کشور است.

وی افزود: آراء مردم امانت و به فرموده مقام معظم رهبری حق‌الناس است لذا دستگاه قضایی باید در چارچوب قانون به تکالیف خود در برگزاری یک انتخابات اخلاقی، قانونی و پرشور عمل کند.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی مسئله مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و مسئولان تمام تلاش خود را برای برگزاری انتخاباتی پرشور و حضور حداکثری مردم در انتخابات بکار ببندند.

وی گفت: توجه به معیارهای یک نماینده اصلح از مهم‌ترین شاخصه‌هایی است که باید به صورت ویژه مورد توجه رأی دهندگان قرار گیرد.

محسنی‌اژه‌ای با اشاره به اهمیت جایگاه نظارت و ارزشیابی در دستگاه قضایی افزود: این بخش از دستگاه قضایی تاکنون به وظیفه خود به نحو مطلوب عمل کرده و در واقع بخش عمده‌ای از سلامت کار دستگاه قضا در گرو عملکرد این تشکیلات مهم است.

وی، رمز موفقیت کار در مجموعه دستگاه قضایی را خدمت در چارچوب شرع و قانون ذکر و بیان کرد: نظارت و ارزشیابی کاری سخت و مهم است.

معاون اول قوه قضائیه گفت: حق محوری و قانونمداری اصل مسلم حاکم بر دستگاه قضایی است، قضات باید در چارچوب شرع و قانون شجاعانه و قاطعانه با هرگونه تخلف و قانون شکنی به ویژه در حوزه‌هایی که ارزش‌های اسلام و انقلاب را هدف گرفته، برخورد کنند.

وی به فتنه سال 88 اشاره کرد و گفت: دشمن در فتنه سال 88 می‌خواست با یک جنگ نرم و انقلاب مخملی تمام عیار به اسلام و ایران ضربه بزند.

محسنی‌اژه‌ای افزود: طراحان اصلی این فتنه به دنبال سرنگونی نظام بودند که با هوشیاری مردم و هدایت حکمیانه مقام معظم رهبری به شکست انجامید.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه حماسه 9 دی یک عنایت الهی بود و مسئولان و ملت بزرگ ایران نباید این عنایات و الطاف الهی را فراموش کنند، گفت: مردم از ابتدای انقلاب همواره دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کرده اند و امروز تکلیف مسئولان است که با خدمت خالصانه وظیفه خود را نسبت به مردم و نظام ادا کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز