محکومیت گسترده اعدام شیخ نمر

مهمترین واکنشها به اعدام شیخ نمر

۱۳۹۴/۱۰/۱۲ - ۱۴:۲۴:۱۴
کد خبر: ۳۵۶۲۸۴
مهمترین واکنشها به اعدام شیخ نمر
جنایت آل سعود در اعدام آیت الله شیخ نمر باقر النمر روحانی بارز شیعه، با واکنشهای گسترده ای در داخل و خارج از عربستان همراه شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا به نقل ازپایگاه خبری شبکه العالم، وزارت کشور عربستان سعودی روز شنبه از اعدام آیت الله نمر خبر داد.

شیخ "عبدالامیر قبلان" نایب رئیس مجلس اسلامی اعلای شیعیان لبنان اعدام شیخ نمر باقر النمر را محکوم کرد و گفت: اعدام شیخ نمر جُرمی است که پیامدهایش به زودی آشکار خواهد شد .

جبهه خلق برای آزادی فلسطین – فرماندهی کل – در واکنش به اعدام این عالِم بزرگِ شیعه در عربستان، اعلام کرد: جنایتِ اعدام شیخ نمر النمر، نشان می دهد که عربستان اصرار دارد آتش (فتنۀ) مذهبی را به پا کند.

آیت الله "محسن اراکی" رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی هم در واکنش به این جنایت آل سعود، به شبکه خبری العالم گفت: طی ماه‌های آینده اتفاقی در عربستان روی خواهد داد که حکومت آن را متزلزل خواهد کرد.

آیت الله اراکی افزود: دستان آل‌سعود به خون مظلومان در عراق، سوریه و یمن آغشته است و این نظام در پس پرده همه فتنه ها قرار دارد.

"هادی العامری" دبیرکل سازمان بدر هم گفت: خبر اعدام آیت اللهِ مبارز، شیخ نمر باقر النمر، توسط مسؤولان سعودی، به سبب مخالفت با رژیم حاکم، ما را به شدت اندوهگین کرد. وی تاکید کرد که سازمان بدر، با صدور بیانیه ای مفصل، موضع خود را در قبال اعدام آیت الله شیخ نمر، اعلام خواهد کرد.

"محمد باقر النمر" برادر آیت الله نمر هم در سخنانی اعدام کنندگانِ آیت الله نمر را خطاکارانی دچار توهم دانست. و گفت: خطا می کنید و دچار اشتباهید و دچار توهم هستید اگر گمان کنید، قتل، جلوی مطالبه حق را خواهد گرفت.

"علاء الدین بروجردی" رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در مصاحبه با العالم، تأکید کرد: این جنایت، هم در داخل عربستان و هم در سراسر جهان بازتاب های گسترده‌ای خواهد داشت.

آیت الله "سید احمد خاتمی" عضو مجلس خبرگان رهبری در مصاحبه با شبکه العالم  اظهار داشت: تردید ندارم که این خون های پاک گریبان آل سعود را خواهد گرفت و بنیانشان را به باد می‌دهد.

جریان عمل اسلامی بحرین هم در واکنش به این جنایت آل سعود، از مردم بحرین خواست برای اعلام وفاداری به شیخ نمر، ضد آل خلیفه و آل سعود قیام کنند.

ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین هم از مردم این کشور خواست در مناطق مختلف خشم خود را از این جنایت آل سعود اعلام کنند .

"حسام العیلانی" امام جماعت مسجد صیدا هم گفت: اعدام شیخ نمر باقرالنمر و47 نفر دیگر توسط مقامات سعودی بیانگر درک نکردن حساسیت فتنه های مذهبی است که منطقه را تهدید می کند.

نظر شما