وزیر دفاع:

در کوتاه ترین زمان، توان موشکی ایران را توسعه می دهیم

۱۳۹۴/۱۰/۱۲ - ۱۴:۵۸:۴۱
کد خبر: ۳۵۶۳۰۵
در کوتاه ترین زمان، توان موشکی ایران را توسعه می دهیم
حسین دهقان در پاسخ به اقدامات اخیر آمریکا گفت:در کوتاه ترین زمان برای بالا بردن قدرت بازدارندگی موثر، توان موشکی جمهوری اسلامی ایران را توسعه می دهیم

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پایان جلسه با فرماندهان و مسئولان موشکی وزارت دفاع و نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی گفت : از زمان آغاز و در طول مذاکرات هسته ای بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 همواره بر این تاکید داشتیم که هیچ موضوعی ، جزء بحث هسته ای، مورد مذاکره نخواهد بود ،مباحث دفاعی مربوط به امنیت کشور می باشد و  پیرامون این موضوع رهبری، ملت و نظام ، متناسب با شرایط ، تصمیمات لازم را اتخاذ خواهند کرد .

دهقان با بیان اینکه تا به امروز هیچگاه به کشورهای دیگر اجازه تصمیم گیری درباره امور داخلی و  دفاعی کشورمان را نداده ایم و این نشان دهنده استقلال ملت ما است تصریح کرد :  مذاکرات هسته ای بستری را برای کشورهای غربی ایجاد کرد که آنان نشان دهند که به دنبال توطئه، دسیسه و اقدامی علیه اهداف ملی ما نیستند ضمن اینکه  ایران به عنوان یک کشورمستقل، عامل ثبات ، پیشتاز در مبارزه حقیقی با جریان افراط و ترور می باشد ،اقدامات ایران تضمین کننده، تداوم بخش ثبات و امنیت در منطقه و  کمک به امنیت جهانی است.

وزیر دفاع افزود : متاسفانه لابی صهیونیستی و جریان های افراط گرا در آمریکا با توجه به  شرایط کنونی آن  کشور و درآستانه انتخابات ، درصدد کم اثر کردن برجام و توافقات به عمل آمده هستند اما ملت ما  به تبعیت از رهبری و مجوز معظم له برای اجرایی کردن برجام و بر اساس قانون مجلس شورای اسلامی بر مبانی و موازین حقوقی و قانونی خواهند ایستاد و اجازه دخالت به  دیگران را نخواهند داد .

سردار دهقان تاکید کرد : امروز روز امتحان 1+5  است و لازمه اجرای برجام پایبندی طرف مقابل به تعهداتش است و اگر این کشورها بر تعهدات خود پایبند نباشند و از ابزار های خود برای نقض برجام  استفاده کنند ، این مساله قطعاً  عاملی برای توقف برجام  و منجر به نقص آن نیز خواهد شد .

وزیر دفاع با بیان اینکه دنیا اقدامات خصمانه و ناجوانمردانه آمریکا و  برخی کشورها برای ایجاد مانع در اجرای برجام را محکوم می کند افزود :  ملت شریف ایران اقدامات و تلاش  این کشورها را به طور هوشمندانه رصد و دولت در راستای سیاست های امنیت ملی و بدون ملاحظه هرنوع اقدام لازمی را در بعد قانونی و عملی انجام خواهد داد و کشور ما عزم و اراده لازم را برای مقابله با زیاده خواهی های کشورهای غربی و آمریکا دارا می باشد .

وزیر دفاع گفت : در  نامه اخیر ریاست محترم جمهوری  تاکید بر این است که ضمن اینکه  توان دفاعی خود را مورد مذاکره و  معامله نمی دانیم ، بر اساس اهداف و منافع ملی خود تصمیم می گیریم و به میزان نیاز خود، قدرت دفاعی کشور را توسعه و گسترش می دهیم .

سردار دهقان با بیان اینکه در دوسال اخیر توان دفاعی جمهوری اسلامی چندین برابر شده است تصریح کرد : بر اساس نامه ریاست محترم جمهور،جلسات متعددی را با مسئولین عملیاتی، فرماندهان نیروها و مسئولین در حوزه های موشکی داشتیم و مقرر شد  برنامه های مناسبی را در کوتاه ترین زمان برای بالا بردن توان و قابلیت دفاعی و بالا رفتن قدرت بازدارندگی موثر به رغم خواسته نظام سلطه که درصدد محدودیت نظامی جمهوری اسلامی است  توان موشکی جمهوری اسلامی ایران را توسعه می دهیم .

وزیر دفاع با بیان اینکه درصدد بهینه سازی موشک های بالستیک در جهات مختلف هستیم افزود : دقت در اصابت، تخریب متناسب با هدف، بالا بردن توان انفجاری از برنامه های وزارت در حوزه موشکی می باشد .

سردار دهقان گفت : برد موشک ها فعلاً در حد اعلام شده قبلی است و در صورتی که تهدیدات فراتر  از  برد فعلی باشد ، قادر هستیم با تکیه بر توان بالای فناورانه، انسانی  و زیر ساخت های صنعت دفاعی هر نوع موشک با هر نوع ماموریتی را  به جزء ماموریت های کشتار جمعی  طراحی و تولید کنیم.

وزیر دفاع در پایان با بیان اینکه تحرک، قابلیت جابجایی سریع، روان سازی عملیاتی و ماندگاری ،همواره در طراحی و تولید موشک ها مورد توجه بوده است افزود : موشک عماد نقطه آغازی در این زمینه بوده است و  این روند با قدرت ادامه دارد .

نظر شما