در جمعی انتخاباتی؛

صدای شیخ نمر به گوش هیلاری کلینتون رسید

۱۳۹۴/۱۰/۱۴ - ۰۹:۰۹:۰۰
کد خبر: ۳۵۶۹۲۰
صدای شیخ نمر به گوش هیلاری کلینتون رسید
کلینتون گفت:دوستان ما هم نباید از انتقادات ما در امان باشند و تصمیم عربستان در اعدام شیخ نمر هوشمندانه نبود و تنش‎های منطقه‎ای را شعله‎ور خواهد کرد.

به گزارش  گروه سیاسی خبرگزاری برنا، هیلاری کلینتون در تجمعی انتخاباتی درباره اخبار اخیر اعدام ها در عربستان گفت: به نظرم دوستان ما هم که در بسیاری از حیطه ها با آنها همکاری داریم، نباید از انتقادهای ما درباره حاکمیت قانون و رفتار با اقلیت ها در امان باشند. من نمی دانم چه افرادی در این اعدام دسته جمعی حضور داشته اند. گزارش های مختلف و متفاوتی درباره این اعدام وجود دارد و در برخی از آنها  اعلام شده است، این افراد اقدامات تروریستی انجام داده اند.

وی افزود: ما باید تلاش کنیم هر آنچه از دستمان بر می آید و می توانیم، برای اثرگذاری بر رفتار آنها انجام دهیم. زیرا شخصا معتقدم که این اقدام برای آنها اقدامی غیرسازنده خواهد بود. اگر آنها می خواهند تلاش کنند که  پیامی محکم را درباره مقابله با نارضایتی داخلی و رفتار تروریستی بفرستند، این اقدام آنها منطقه را شعله ورتر خواهد کرد و معتقدم سبب نارضایتی و اعتراض های گسترده تر در عربستان سعودی خواهد شد.حتی در کوتاه مدت و میان مدت.
 
وی در پایان با انتقاد از کار عربستان  اظهار کرد : این تصمیمی هوشمندانه نبود که آنها گرفتند و من به طور علنی از آنها به خاطر این موضوع انتقاد می کنم.
نظر شما