وزیر صنعت، معدن و تجارت:

ایران ودانمارک می‌توانند شرکای مناسبی برای هم باشند

۱۳۹۴/۱۰/۱۵ - ۱۰:۰۶:۱۸
کد خبر: ۳۵۷۴۳۹
ایران ودانمارک می‌توانند شرکای مناسبی برای هم باشند
وزیر صنعت،‌معدن و تجارت در دیدار با «کریستین ینسن» ، وزیر امور خارجه دانمارک گفت: ایران و دانمارک می توانند شرکای مناسبی برای تعمیق روابط اقتصادی و تجاری یکدیگر باشند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمدرضا نعمت زاده  در دیدار با «کریستین ینسن» ، وزیر امور خارجه دانمارک افزود: پتانسیل و ظرفیتهای همکاری ایران و دانمارک به مراتب بیشتر از حال حاضر است و امیدواریم این روابط که به دلیل تحریمها کمرنگ شده بود به حد مطلوب ارتقاء یابد.

وی با اشاره به اینکه همکاریهای بلندمدت و سرمایه گذاری مشترک از اهداف مهم ما محسوب می شود، تصریح کرد:صنعت،‌تکنولوژی ،‌انرژی، پتروشیمی، صنایع غذایی ،‌صنعت فرش از زمینه های مختلفی است که می توان روابط دو کشور را دراین موارد بسط و گسترش داد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه ضمن یادآوری این مطلب که طی 6 ماه گذشته شرکتهای زیادی از کشورهای مختلف تقاضای همکاری با ایران را داشته اند افزود:‌ در تلاش هستیم  که از عضو ناظر به عضو اصلی WTO (سازمان تجارت جهانی ) تبدیل شویم.

نعمت زاده با بیان اینکه این وزارتخانه از تمام همکاریها حمایت لازم را به عمل خواهدآورد افزود:زمینه لازم برای انجام تولیدات و سرمایه گذاریهای مشترک برندهای شما در بازار ایران فراهم است و دراین رابطه پیشنهاد می کنیم که شما می توانید ایران را مرکز خاورمیانه قرار دهید.

به گفته وی؛ ایران کشوری صنعتی است با وجود جوانان و فارغ التحصیلان زیاد که همکاری با این نسل جوان هم افزایی بیشتر را به دنبال خواهد  داشت.

همچنین در این دیدار «کریستین ینسن»، وزیر امور خارجه دانمارک ضمن ابراز خرسندی از برقراری روابط اقتصادی با ایران ابراز امیدواری کرد؛‌تحریمها هر چه زودتر لغو شود تا بتوانیم قراردادهای محسوس داشته باشیم.

وی ضمن استقبال از گسترش همکاریهای برد- برد خاطرنشان کرد؛‌علاقه مند هستبم تا با ایرانی ها در بازار ایران همکاری برقرار کنیم واز پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی استقبال می کنیم.

وزیر امور خارجه دانمارک در ادامه با اشاره به اینکه این کشور نیز می تواند برای ایران به عنوان مرکز و هاپ اروپا در نظر گرفته شود اظهار کرد: دانمارک از شرکتهای زیادی برخوردار است و یقین دارم که می توانیم همکاری بسیار مناسبی با یکدیگر را در خصوص قراردادهای محسوس داشته باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز