به منظور بررسی تحولات منطقه و گفتگوهای سوری - سوری؛

نشست سه جانبه ایران، سوئیس و سوریه در تهران برگزار می‌شود

۱۳۹۴/۱۰/۱۶ - ۰۸:۵۶:۰۵
کد خبر: ۳۵۷۷۸۹
نشست سه جانبه ایران، سوئیس و سوریه در تهران برگزار می‌شود
تهران امروز میزبان نشست سه جانبه ایران،سوئیس و سوریه است. دیدار رئیس جمهور با وزیر خارجه عراق هم عصر برگزار می شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، این نشست در حالی در سطح معاونین وزرای امور خارجه سه کشور ایران ، سوئیس و سوریه برگزار می شود که رژیم عربستان سعودی حمایت های علنی خود از تروریست های منطقه به ویژه گروهک تکفیری - وهابی داعش را در عراق و سوریه شدت بخشیده است. 

در نشست معاونین وزرای خارجه سه کشور ایران ، سوئیس و سوریه در تهران البته درباره چگونگی کمک به آوارگان سوری و نیز گفتگوهای سوری ـ سوری گفتگو می شود. 
 
موضوع دیگر نشست، تحولات منطقه اعلام شده است.
 
وزارت خارجه روسیه نیز بیانیه داد و خواستار تحقیق درباره احتمال ارسال گاز «سارین» از طریق ترکیه به داعش شد. 
 
روسیه، از تعلل و کارشکنی دولتهای غربی در مسیر تحقیقات دقیق درباره استفاده گروههای تروریستی به ویژه داعش در سوریه از سلاح های شیمیایی انتقاد کرده است. 
 
وزرات امور خارجه روسیه تاکید کرد غرب همچنان به ترانه سرایی و اتهام زدن به ارتش سوریه درباره استفاده از سلاح شیمیایی ادامه می دهد.
 
البته بررسی تحولات عمیق منطقه موجب شده تا وزیر امور خارجه عراق نیز به منظور رایزنی با مقامات کشورمان وارد تهران شود.
 
بر اساس این گزارش، ابراهیم جعفری وزیر امور خارجه عراق، عصر امروز با آقای روحانی رئیس جمهور دیدار و دو طرف راجع به مسایل دو جانبه و منطقه به رایزنی می پردازند.
 
از جمله محورهای رایزنی های وزیر امور خارجه عراق با مقامات کشورمان در تهران، روابط و مناسبات دو جانبه، مسائل منطقه ای و بین المللی خواهد بود.
 
تا ساعاتی دیگر نیز دیدار و مصاحبه مشترک ظریف - جعفری با خبرنگاران در وزارت امور خارجه برگزار می شود.
 
عربستان به تازگی برای سرپوش گذاشتن بر جنایتش  نسبت به سربریدن ایت الله نمر روحانی برجسته دینی این کشور، دست به اقدام عجیبی زده و رابطه سیاسی خود را با جمهوری اسلامی ایران قطع کرده است.
 
رئیس جمهور کشورمان نیز در همین باره گفت: بی‌تردید هیچگاه، حربه قطع رابطه، نمی‌تواند آن جنایت بزرگ را بپوشاند.
 
جابری انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه نیز رفتارها و سیاست های نابخردانه و عقیم رژیم سعودی را موجب گسترش تروریسم در منطقه دانست و گفت: این رژیم با اقدامات خود، بی ثباتی را در برخی کشورها دامن زده است.
 
به گفته سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان، دولت عربستان علاوه بر حمایت از تروریست ها، با منتقدان داخلی خود هم با زبان اعدام و سرکوب سخن می گوید.
 
وی تاکید کرده است که نتایج این سیاست عقیم و غیر مسئولانه متوجه عاملان آن شده و دولت عربستان تاوان سختی بابت پی گیری این سیاست ها خواهد پرداخت.
نظر شما