سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد:

موشک «عماد» قادر به حمل کلاهک هسته‌ای است

۱۳۹۴/۱۰/۱۶ - ۱۳:۴۴:۲۹
کد خبر: ۳۵۸۰۰۸
موشک «عماد» قادر به حمل کلاهک هسته‌ای است
وزارت امور خارجه آمریکا در حال رایزنی با دیگر نهادهای آمریکا برای اعمال تحریم علیه ایران در رابطه با آزمایش موشکی ایران است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد درحال گفتگو با دیگر نهادهای آمریکا درمورد اعمال تحریم ها علیه ایران در واکنش به آزمایش موشکی بالستیک دهم اکتبر این کشور است که نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد به شمار می رود.

جان کربی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت :« ما کاملا آماده استفاده از تحریم ها در ارتباط با جدیدترین آزمایش موشکی بالستیک ایران هستیم. ما همچنان در حال بررسی برخی مسائل فنی این اقدام هستیم.»
 
وی در پاسخ به پرسشی درباره گزارش های منتشر شده مبنی بر اینکه وزات امور خارجه آمریکا به علت مخالفت ایران اعمال تحریم ها علیه این کشور را متوقف کرده است تصریح کرد گفتگوهای جدی میان نهادهای دولتی درمورد اعمال تحریم ها همچنان ادامه دارد.
 
کربی گفت :«‌ ما در ارتباط با اعمال تحریم ها از ایران یا هیچ کشور دیگری راهنمایی نمی گیریم و نظرخواهی نمی کنیم.»
 
آمریکا مدعی است موشک « عماد » ایران قادر به حمل کلاهک هسته ای است و این مسئله نقض قطعنامه سال 2010 شورای امنیت سازمان ملل متحد است.
 
قطعنامه 1929 شورای امنیت سازمان ملل متحد که آزمایش های موشکی بالستیک را برای ایران ممنوع می کند سال 2010 تصویب شد و تا زمان اجرای موافقتنامه هسته ای 14 ژوئیه بین ایران و شش قدرت جهان معتبر است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز