معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در دیدار با وزیر امور مهاجرین ودعوت کنندگان افغانستان:

هدف اصلی از شناسایی اتباع افغان جلوگیری از تردد غیر قانونی آن ها است

۱۳۹۴/۱۰/۱۶ - ۱۳:۴۹:۴۶
کد خبر: ۳۵۸۰۱۱
هدف اصلی از شناسایی اتباع افغان جلوگیری از تردد غیر قانونی آن ها است
ذوالفقاری،هدف اصلی از شناسایی اتباع افغانی را قانونمند شدن حضورآنها ، جلوگیری از تردد غیر قانونی و فراهم نمودن زمینه های بازگشت داوطلبانه مهاجرین افغان برشمرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا  ؛ ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در دیدار با " سید محمد حسین عالمی بلخی " وزیر امور مهاجرین ودعوت کنندگان افغانستان، خواستار همکاری مشترک میان دو کشور برای شناسایی هرچه سریعتر مهاجرین غیر قانونی افغانی در ایران شد .

ذوالفقاری ،هدف اصلی از شناسایی اتباع افغانی را در کشورمان، قانونمند شدن حضورآنها ، جلوگیری از تردد غیر قانونی و فراهم نمودن زمینه های بازگشت داوطلبانه مهاجرین افغان برشمرد.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور بر ضرورت تشدید کنترل مرزهای مشترک میان دو کشور و تهیه و تدوین یک برنامه و اقدام عملی و مشترک در خصوص ساماندهی اتباع افغانی و عودت و بازگشت داوطلبانه آنها به کشورشان تأکید کرد .

وی ادامه داد : انجام تهمیدات لازم از سوی کابل برای بازگشت داوطلبانه اتباع افغانی به کشورشان و همکاری های فیمابین برای شناسایی و فراهم نمودن زمینه های فنی صدور گذر نامه اتباع افغانی به عنوان هدف های مشترک میان دو دولت از دیگر مواردی است که باید در برنامه اقدام مشترک مورد اهتمام قرار گیرد .

همچنین سید محمد حسین عالمی وزیر مهاجرین افغانستان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از میزبانی جمهوری اسلامی ایران برای حدود 4 دهه از اتباع افغان از آمادگی کشورش برای ارتقاء همکاری ها درخصوص ساماندهی اتباع افغانی حاضر در ایران خبر داد .

وی اظهار داشت : بازگشت داوطلبانه اتباع افغانی به کشورش جزء سیاست های دولت افغانستان است و در این رابطه بسته های تشویقی نیز برای بازگشت مهاجرین تدوین شده است .

بلخی از تلاش کشورش برای صدور گذرنامه برای همه اتباع افغانی جهت حضور قانونمند آنها خبر داد و عدم وجود زیر ساخت های لازم را به عنوان محدودیت در این بخش عنوان کرد .

وی اظهار امیدواری کرد که بزودی نشست کارشناسی برای نزدیک نمودن دیدگاه های دو طرف برای رسیدن به یک برنامه اقدام مشترک برگزار گردد .

در این نشست همچنین مدیران کل امور اتباع و مهاجرین خارجی و امور مرزی وزارت کشور نیز حضور داشتند .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز