رونمایی از مجموعه الصحابة الکرام با حضور دبیرکل مجمع جهانی تقریب

۱۳۹۴/۱۰/۱۸ - ۱۱:۲۷:۲۹
کد خبر: ۳۵۸۴۵۲
رونمایی از مجموعه الصحابة الکرام با حضور دبیرکل مجمع جهانی تقریب
از مجموعه الصحابة الکرام با حضور آیت الله اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی رونمایی شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مراسم رونمایی از مجموعه سترگ "الصحابة الکرام" اثر شیخ "محمد علی احمدیان نجف آبادی" با حضور آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم برگزار شد.

آیت الله اراکی طی سخنانی در این مراسم، ابتدا به بیان شخصیت شیخ محمد علی احمدیان نجف آبادی مؤلف این کتاب پرداخت و گفت: این کتاب اثر علمی بسیار مهم و ویژه ای است و به نظرم خوب است رونمایی از این اثر علمی بزرگ و پر اهمیت راه را برای تدوین رشته ای در این زمینه هموار کند.

وی افزود: پرداختن به این رشته و راه اندازی آن بسیار ضروری است و این رشته می تواند در زمینه معرفی صحابه بسیار تأثیر گذار باشد.

آیت الله اراکی تأکید کرد: امروز در حوزه های علمی و اعتقادی مسلمین، صحابه جایگاه ویژه ای دارند و لازم است که راه برای تدوین رشته های علمی پیرامون رجال اسلامی هموار شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سه گروه افراد در زمان رسول اکرم(ص) در اطراف وی حضور داشتند، اظهار داشت:  گروه اول کسانی که نفاقشان کاملا پنهان بود، گروه دوم کسانی که نفاقشان تا حدودی پنهان بود ولی از خود علامت هایی نشان می دادند که نفاقشان را آشکار می کرد و گروه سوم کسانی بودند که حتی برای عامه مردم نیز نفاقشان معلوم بود اینها به زبان ایمان اوردند ولی ایمان قلبی به رسول خدا(ص) نداشتند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه کلمه صحابه و اصحاب کاربرد زیادی در قرآن کریم دارد، اظهار داشت: مراد از صحابه و اصحاب معنی لفظی آن نیست بلکه منظور معیت و همراهی رسول الله با قلب و عمل است.

در پایان توسط آیت الله اراکی از مجموعه الصحابة الکرام اثر علامه شیخ محمد علی احمدیان نجف آبادی رونمایی شد.

لازم به ذکر است، همزمان با رونمایی مجموعه سه جلدی الصحابة الکرام، از نسخه دیجیتال آن نیز رونمایی شد.

نظر شما