در دیدار با وزیر بهداشت ایران مطرح شد؛

تاکید نخست وزیر سوریه بر همکاری‌های تهران و دمشق در زمینه بهداشت

۱۳۹۴/۱۰/۱۸ - ۱۱:۳۵:۳۳
کد خبر: ۳۵۸۴۵۶
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران و وائل الحلقی نخست وزیر سوریه در دمشق دیدار کردند و بر گسترش همکاری های دو کشور در زمینه بهداشت ، درمان و دارو تاکید کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در این دیدار، دو طرف همکاری در بخش های بهداشتی و علمی و راه های اجرای تفاهم نامه های موجود و امضای تفاهم نامه های جدید را مورد بحث و بررسی قراردادند.

نخست وزیر سوریه در این دیدار گفت: روابط تاریخی و رو به رشد دو ملت ایران و سوریه که توسط امام خمینی (ره) و حافظ اسد بنیان گذاشته شد در دوره ریاست حسن روحانی و بشار اسد وارد فضاهای گسترده تری شده است.

وائل الحلقی نقش ملت و مسوولان ایرانی را در تقویت قدرت دولت و ملت سوریه در مقابله با تروریست ها از طریق حمایت های سیاسی در محافل بین المللی و کاهش آثار اقتصادی و محاصره اقتصادی ظالمانه ملت سوریه و تقویت محور مقاومت بسیار ارزنده توصیف کرد.

نخست وزیر سوریه با اشاره به وضعیت بخش بهداشتی درمانی سوریه پیش از جنگ تروریستی گفت: این بخش بسیار پیشرو و پیشرفته و صنعت داروسازی به شکوفایی رسیده بود و داروهای ساخت سوریه به دلیل کیفیت آن علاوه بر مراکز درمانی داخلی به بسیاری از کشورها نیز صادر می شد.

الحلقی اضافه کرد: بخش بهداشتی و درمانی از نخستین روزهای جنگ مورد هدف قرارگرفت به طوری که کارخانه های تولید دارو ویران و غارت شد، مراکز درمانی تخریب و آمبولانس ها و کادر پزشکی مورد هدف قرارگرفتند.

وی افزود: حکومت تلاش می کند این بخش را برای تحقق امنیت بهداشتی و دارویی، مانند گذشته در همه زمینه ها فعال کند.

نخست وزیر سوریه گفت: بخش بهداشتی سوریه به دارو ها و دستگاه هایی نیاز دارد که امکان تهیه آن ها از ایران و دیگر کشورهای دوست وجود دارد و همکاری بهداشتی میان دو کشور می تواند بخش بهداشتی و دارویی سوریه را بازسازی کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار گفت: دولت ایران تلاش می کند امکانات پایداری و مقاومت ملت سوریه را تقویت و نیازهای پزشکی و دارویی آن را تامین کند.

دکتر هاشمی افزود: اطمینان داریم که ملت سوریه و محور مقاومت پیروز خواهند شد.

این دیدار با حضور نزار یازجی وزیر بهداشت سوریه، محمد رضا رئوف شیبانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه، دکتر دیناروند معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو، دکتر اسدی لاری مدیر امور بین الملل وزارت بهداشت، دکتر زارع نژاد رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت و جمعی از مدیران و مسوولان برگزار شد.

وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران پس از این دیدار نیز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در این نشست همکاری های علمی و تبادل دارو و تجهیزات پزشکی مورد بحث و بررسی قرارگرفت.

دکتر هاشمی افزود: سال های بهتری را پیش رو داریم و این مرحله سخت را پشت سر خواهیم گذاشت و ملت های ما شاهد عزت و اقتدار بیشتری خواهند بود.

وی اضافه کرد: برای همکاری بیشتر با سوریه در زمینه های علمی و پزشکی تلاش می کنیم و امیدواریم به نتیجه مورد نظر دست یابیم.

وزیر بهداشت سوریه نیز گفت: از طریق خط اعتباری ایران، دارو و امکانات پزشکی مورد نیاز خود را تامین می کنیم.

نزار یازجی افزود: درمورد اعطای بورسیه های پزشکی نیز به توافق رسیدیم و در تحویل آمبولانس هایی که پیش از این قرارداد آن ها امضاء شده بود نیز تسریع و دوره های کوتاه مدت برای آموزش کادر پزشکی سوریه در ایران نیز برگزار می شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران دیروز پس از دیدار با مسوولان لبنانی و سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله، برای دیدار با مسوولان سوری از طریق زمینی راهی دمشق شده بود که پس از پایان برنامه های خود در دمشق، راهی بیروت شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز