دوشنبه هفته جاری؛

فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی با حضور رییس جمهوری افتتاح می‌شود

۱۳۹۴/۱۰/۱۹ - ۲۰:۲۳:۵۹
کد خبر: ۳۵۹۰۳۳
طرح توسعه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی به عنوان نخستین پروژه گازی دارای اولویت صنعت نفت در دولت یازدهم، دوشنبه هفته جاری با حضور رئیس جمهور به افتتاح می رسد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، با تکمیل اجرای عملیات در بخش های خشکی و دریایی و نیز راه اندازی واحدهای فرایندی و شیرین سازی فازهای 15 و 16، این پروژه ملی گازی در آستانه فرارسیدن فصل سرما به مدار بهره برداری وارد می شود .

توسعه این پروژه به منظور برداشت گاز از موقعیت مخزنی میدان مشترک پارس جنوبی توسط کنسرسیومی متشکل از شرکتهای ایرانی به مرحله اجرا درامده است .

هدف از ساخت و اجرای این طرح، تولید روزانه 50 میلیون متر مکعب گاز شیرین به منظور تامین سوخت مورد نیاز کشور به ویژه در حوزه مصارف خانگی، تجاری، صنعتی، همچنین تولید روزانه 80 هزار بشکه‌ میعانات‌ گازی برای عرضه به صنایع پالایشگاهی با کاربری تولید سوخت و فراورده های باارزش و 400 تن گوگرد جهت صادرات به بازارهای جهانی است.

از دیگر محصولات پالایشگاه این فاز، در این فاز تولید سالانه یک میلیون و 50 تن گاز مایع LPG (پروپان و بوتان) برای صادرات و یک میلیون تن گاز اتان است که این حجم از تولیدات در راستای تامین خوراک مورد نیاز صنایع پتروشیمی به ویژه مجتمع های پتروشیمی واقع شده در مسیر خط لوله اتیلن غرب و نیز واحدهای طراحی شده در قطب دوم پتروشیمی های عسلویه اختصاص خواهد یافت.

طرح فازهای 15و16 به عنوان اولین پروژه پارس جنوبی می باشد که علاوه بر انجام بخش "مهندسی" آن که به عنوان طراحی مبنا در ساخت سایر پروژه های پالایشگاهی این حوزه در نظر گرفته شده است، تمامی مراحل عملیات اجرایی بخش های ساخت، نصب و راه اندازی این طرح نیز با مدیریت ایرانی انجام پذیرفته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز