هشدار درباره پول‌های کثیف جدی است؛

متدهای عجیب جریان خاص برای تبلیغات انتخاباتی

۱۳۹۴/۱۰/۲۱ - ۰۹:۴۱:۳۳
کد خبر: ۳۵۹۴۲۶
متدهای عجیب جریان خاص برای تبلیغات انتخاباتی
طبق قانون و توصیه های وزیر کشور تبلیغات انتخاباتی باید سالم و به دور از فعالیت های غیرقانونی باشد اما متاسفانه برخی فعالیت ها که اخبار آن از گوشه و کنار کشور به گوش میرسد ما را به یاد خاطره های پخش سیب زمینی در شب های انتخاباتی سال های پیشین می اندازد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، تبلیغات برای رای آوردن یکی از ملزومات انتخابات سالم و رقابتی به شمار می آید اما این تبلیغات در کشور ما قوانین خاص خود را دارد که با رعایت آن می شود یک انتخابات شکوهمند که یکی از مسایل مهم مورد نظر مقام معظم رهبری است را برگزار کرد.

امسال در تاریخ 26و 28 آذر ماه روند ثبت نام از کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی آغاز شد. پس از بررسی صلاحیت  ها توسط هیات های اجرایی، مراجع 4گانه و در نهایت شورای نگهبان داوطلبین مجلس شورای اسلامی می توانند از تاریخ 29 بهمن ماه تبلیغات انتخاباتی خود را شروع کنند.

البته چندی پیش عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در برنامه تلویزیونی درباره تبلیغات انتخاباتی گفت: که اگر برخی داوطلبین قبل از تاریخ رسمی 29 بهمن ماه فعالیت هایی نظیر سخنرانی در مهمانی های شخصی و یا شرکت در مراسم هایی چون ختم و عروسی انجام دهند منع قانونی در پی نخواهد داشت.

اما متاسفانه با وجود چنین امکانی برای آن ها برخی داوطلبین دست به اقداماتی خلاف اخلاق انتخاباتی زده اند که اخبار آن این روزها در فضای مجازی به راحتی دست به دست می شود.

گفته می شود در یکی از استان های کشور یکی از نامزدهای انتخابات که متعلق به جریانی خاص است به مردم کتاب می دهد که این اقدام به تنهایی منعی ندارد اما کار عجیب و خلاف قانون این است که لا به لای ورق های آن تراول می گذارد.

همچنین گفته شده برخی سرمایه داران که خیلی هم خوشنام نیستند و در دولت قبلی با کمک رانت‌های بی حساب و کتاب به توانمندی مالی دست پیدا کرده اند وارد جریانات انتخاباتی شده اند این موضوع باعث ورود پول هایی به جریان انتخابات می شود که منشا آن ها به درستی مشخص نیست.

مساله انتخابات پیش رو در حال حاضر برای کشور به حدی اهمیت دارد که مقام معظم رهبری در آخرین دیدار خود با مردم قم بخشی از سخنان خود را به این موضوع اختصاص دادند. ایشان درباره مساله مهم انتخابات فرمودند: اصل اول شرکت در انتخابات برای تمام مردم ایران است اما اصل دوم درست انتخاب کردن است. مهم است که همه ما تلاش کنیم دست به انتخابی درست بزنیم.

رهبری درباره شناخت نمایندگان برای رای دادن به آنها فرمودند: شناخت کامل یکایک نامزدها واقعاً دشوار است اما می توان با دقت در سوابق و مواضع کسانی که فهرست ها و لیست های انتخاباتی را ارایه می کنند درباره آنها تصمیم گرفت.

در شرایط فعلی که هر روز به تاریخ انتخابات نزدیک تر می شویم کاش هشدارهایی که قبل از این درباره ورود پول های کثیف به روند برگزاری انتخابات داده شده بود جدی تر گرفته می شد. زیرا این اتفاقات باعث انحراف جریان انتخابات خواهد شد و هم مسوولین و هم مردم باید با دقت بیشتری تبلیغات و فعالیت های انتخاباتی نامزدها را پیگیری کنند تا مجلسی در شان نظام جمهوری اسلامی ایران تشکیل شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز