رییس جمهوری:

دولت علیرغم همه توطئه‌ها سر قول‌های خود پا برجاست/ بزودی طومار تحریم‌ها برچیده خواهد شد

۱۳۹۴/۱۰/۲۱ - ۱۱:۴۰:۰۰
کد خبر: ۳۵۹۷۸۸
دولت علیرغم همه توطئه‌ها سر قول‌های خود پا برجاست/ بزودی طومار تحریم‌ها برچیده خواهد شد
دکتر روحانی تاکید کرد: ولت کشور را در شرایط نفت 30 دلاری اداره می کند نه نفت 147 دلاری، دولت کشور را در شرایط تحریم اداره می کند نه در شرایط عادی، دولت علیرغم همه توطئه ها بر سر قول های خود پا برجاست و انشاله به حول و قوه الهی در روزهای آینده شاهد در هم پیچیده شدن طومار تحریم در این کشور خواهیم بود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، حجت الاسلام دکتر حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان در مراسم بهره برداری از مراحل 15 و 16 میدان پارس جنوبی گفت: بسیار خوشحالم در ماه میلاد با سعادت پیامبر عظیم شان اسلام و با توجهات مولایمان حضرت ولیعصر و با همت و تلاش جوانان غیور، مسوولین و تلاشگران این سرزمین طبق برنامه ای که سال گذشته مسوولین پارس جنوبی دادند،  امسال شاهد افتتاح دو فاز 15 و 16 هستیم.

وی ادامه داد: همانطور که سال گذشته فاز 12 که تقریبا معادل سه فاز است افتتاح شد و انشااله اگر خدا توفیق داد سال آینده هم ملت بزرگ ایران شاهد افتتاح چند فاز دیگر از جمله فاز 17 و 18  خواهند بود. افتتاح فاز 15 و 16 نماد همکاری و هماهنگی بین دستگاههای مختلف اجرایی و عملیاتی کشور است. تکمیل کردن این دو فاز مهم بر عهده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

رییس جمهوری اظهار داشت: افتتاح فاز 15 و 16 به معنای آن است که توطئه تحریم نمی تواند ملت ما را در برابر قدرت های بزرگ شکست دهد و در اراده این ملت خللی ایجاد کند. ما در شرایط تحریم شدید جهانی علیه ایران مظلوم فاز 12 را در سال گذشته افتتاح کردیم و امسال هم در شرایط تحریم فاز 15 و 16 را افتتاح می کنیم.

وی بااشاره به رکود در کشور گفت: بعضی ها از رکورد صحبت نکنند. دولت کشور را در شرایط نفت 30  دلاری اداره می کند نه نفت 147 دلاری، دولت کشور را در شرایط تحریم اداره می کند نه در شرایط عادی. دولت علیرغم همه توطئه ها بر سر قول های خود پا برجاست و انشاله به حول و قوه الهی در روزهای آینده شاهد در هم پیچیده شدن طومار تحریم در این کشور خواهیم بود.

دکتر روحانی افزود: این ملت بزرگ با کارهای عظیمی که انجام داد به همسایگان و دنیا نشان داد که می‌تواند از همه پل‌های سخت زمانه عبور کند و کشتی این کشور را به ساحل امن برساند.

رییس‌ جمهوری در ادامه به تلاش‌های دولت برای مهار تورم اشاره کرد و گفت: با وجود همه سختی‌ها امسال باز هم رشد اقتصادی کشور مثبت خواهد بود و به ملت بزرگ ایران قول می‌دهم که سال 95 با همت جوانان ایرانی سال رونق اقتصادی خواهد بود.

دکتر روحانی در ادامه به اهمیت انتخابات اسفند ماه پرداخت و اظهار داشت: ملت ایران با حضور و مشارکت فعال خود حماسه تازه‌ای خلق خواهد کرد.

رییس‌جمهوری اظهار داشت: انتخابات باید صحنه رقابت آزاد، اخلاقی، عاقلانه و خردمندانه باشد، گفت: انتخابات جای تهمت، تخریب و دروغ نیست. دروغ‌ها نزد این ملت آشکار خواهد شد و چرا گروهی باید از شادی ملت خرسند نباشند و نخواهند ملت احساس کند که کشور در مسیر توسعه گام برمی‌دارد.

دکتر روحانی گفت: ما یک ملت واحد هستیم و نباید اجازه دهیم برخی‌ها اختلافات کوچک را تبدیل به شکافی عمیق کنند.

رییس‌ جمهوری در ادامه با تأکید بر این که کشور با برنامه‌های گسترده‌ای که در دستور کار است به سمت استقلال کامل اقتصادی پیش خواهد رفت، گفت: کشور در سایه فناوری، بهره‌وری، تلاش و کوشش جوانان در بازار کار و سرمایه و در سایه احیای استعدادها، ثروت خود را افزایش خواهد داد و وقتی اتکاء ثروت کشور به کار، تلاش و فناوری داخلی و تعامل سازنده با جهان باشد، این ثروت تداوم خواهد یافت و این همان اقتصاد مقاومتی است که با خودباوری جوانان محقق می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی در پناه توسعه بیگانگان نبوده و بر پایه و محور استعداد جوانان کشور می‌ایستد.

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه دعوا و تحریم درست کردن با یک بی‌عقلی آسان است و در مقابل برداشتن تحریم‌ها و تعامل هنر است، تصریح کرد: با افراطی‌گری به هیچ جا نخواهیم رسید چرا که خراب کردن و آتش زدن کاری ندارد، هنر در ساختن و آباد کردن است.

رییس‌ جمهوری همچنین اظهار داشت: پیچ و خم‌ها را باید با علم و دانش، خرد، منطق، همکاری، هماهنگی، انسجام و اتحاد از بین ببریم.

دکتر روحانی در ادامه سخنان خود به موضوع آلودگی هوا و نقش گاز در کاستن از آلودگی هوا اشاره کرد و گفت:‌ دولت طی فعالیتش تمام تلاش خود را برای کاستن از آلودگی هوا بکار گرفته و این روند را ادامه خواهد داد و برای بهبود وضعیت محیط زیست همه باید کنار هم باشیم.

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی تبلیغات مغرضان مبنی بر تداوم رکود در کشور گفت: به رغم این که برخی تبلیغ رکود می‌کنند اما در شرایط سخت اقتصادی و خشکسالی، در همه عرصه‌ها از جمله کشاورزی کشور رشد داشته است.

رییس‌ جمهوری با اشاره به این که بارها تأکید کرده‌ام که همه طرح‌ها باید صد در صد تکمیل شوند تا افتتاح گردند، گفت:‌ هر طرحی را فقط باید یکبار کلنگ زد و یکبار افتتاح کرد.

دکتر روحانی در ابتدای سخنان خود نیز با قدردانی از همه مدیران و دست‌اندرکاران اجرای این طرح به ویژه طرح قرارگاه خاتم‌الانبیاء گفت: ‌همانهایی که در دوران جنگ برای استقلال کشور از جان خود گذشتند، امروز نیز برای آبادانی کشور بسیج شده‌اند.

 

نظر شما