زنگنه پیش از افتتاح فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی:

قیمت کنونی نفت در بلندمدت به ضرر همه تولیدکنندگان است

۱۳۹۴/۱۰/۲۱ - ۱۱:۴۹:۲۹
کد خبر: ۳۵۹۷۹۸
وزیر نفت با اشاره به مازاد عرضه نفت خام در بازارهای جهانی، گفت: قیمتهای کنونی نفت خام در بلندمدت به زیان همه تولیدکنندگان این ماده خواهد بود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، بیژن زنگنه صبح امروز (دوشنبه 21 دیماه) پیش از ورود رئیس جمهوری به پارس جنوبی برای افتتاح رسمی فازهای 15 و 16 پارس جنوبی در جمع خبرنگاران درباره قیمت کنونی نفت خام در بازارهای جهانی گفت: هیچ یک از تولیدکنندگان نفت از قیمت های کنونی این ماده راضی نیستند و این قیمتها در دراز مدت به ضرر عرضه کنندگان است.

وی با اشاره به وجود مازاد عرضه و عرضه بیش از نیاز بازار نفت، اظهار کرد: در این مواقع به طور تاریخی، سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) ورود و میان عرضه و تقاضا تعادل ایجاد می کرد.

وزیر نفت با بیان این که بخشی از نبود تعادل میان عرضه و تقاضا در پی بی تصمیمی اعضای اوپک بر سر سقف تولید این سازمان است، افزود: به نظر من پشت این موضوع یک اراده سیاسی است و دلایل زیادی وجود این اراده سیاسی را تأیید می کند.

زنگنه همچنین با اشاره به این که در دولت گذشته، 10 فاز پارس جنوبی در مدار بودند، گفت: هم اکنون، در دولت تدبیر و امید، 17 فاز پارس جنوبی در حال فعالیت هستند؛ فازهای 12، 15 و 16 و 17 و 18 در دولت تدبیر و امید وارد مدار تولید شده اند.

وی درباره برنامه وزارت نفت برای یک لایه نفتی مشترک پارس جنوبی افزود: شناور مورد نیاز برای لایه نفتی پارس جنوبی خریداری شده و در حال ساخت است و امیدواریم تولید را در فاز نخست از لایه نفتی آغاز کنیم و پس از آن با تولید از فازهای بعدی، تولید را بالا ببریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز