رحمانی فضلی در دیدار با همتای سوری:

غرب و آمریکا به دنبال جنگ صلیبی علیه مسلمانان هستند

۱۳۹۴/۱۰/۲۱ - ۱۸:۵۱:۰۲
کد خبر: ۳۶۰۰۱۱
غرب و آمریکا به دنبال جنگ صلیبی علیه مسلمانان هستند
وزیر کشور گفت : غرب و آمریکا همیشه به دنبال جنگ صلیبی علیه مسلمانان هستند و در مقاطع مختلف تاریخی با روش‌های گوناگون این جنایت و خیانت را انجام می‌دهند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، رحمانی فضلی وزیر کشور در دیدار با محمد ابراهیم شعار همتای سوری خود، بر تقویت روابط و همکاری‌های دوجانبه تأکید کرد و گفت :در شرایط کنونی، ایران و سوریه نباید به یکدیگر احساس غریبی کنند؛ چرا که جهان اسلام در فتنه‌ای بزرگ گرفتار است و متأسفانه حربه دشمنان ایجاد اختلاف و چنددستگی میان مسلمانان است.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه اختلاف اندازی دشمنان در جهان اسلام بعد از جنگ جهانی اول باعث تجزیه جهان اسلام و به وجود آمدن رژیم صهیونیستی شد افزود :بعد از جنگ جهانی دوم نیز دشمنان اسلام با تفرقه افکنی های خود دولت های وابسته را در منطقه ایجاد کردند تا همیشه این منطقه مهم و راهبردی در آتش اختلاف و تفرقه بسوزد، اما این همکاری ها و رابطه های نزدیک میان محور مقاومت، باید مقابل این تفرقه افکنی ها بایستد.

وی گفت :غرب و امریکا همیشه به دنبال جنگ صلیبی علیه مسلمانان هستند و در مقاطع مختلف تاریخی با روش های گوناگون این جنایت و خیانت را انجام می دهند.

وزیر کشور افزود :روزی جنگ علیه کشوری راه می اندازند روزی حربه‌شان فشار و تحریم های اقتصادی است، روزی فرهنگ و تمدن یک ملت را مورد هجمه قرار می دهند و روزی هم اختلاف‌افکنی میان شیعه و سنی و طایفه‌ها و قبیله‌های مختلف در جهان اسلام حربه غرب و امریکا علیه مسلمانان است.

رحمانیدکتر فضلی گفت :اکنون جهان اسلام با جریان فکری وهابیت که بسیار خطرناک است روبه‌روست و همه تروریست ها، تکفیری ها و داعش برخاسته از وهابیتند و ما اینها را مسلمان و دینشان را دین اسلام نمی‌دانیم.

وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران اظًهار داشت :اسلام ما دین دوستی، محبت و صلح میان مسلمانان و همه ادیان است و در آموزه های اسلام، جنگ هیچ جایگاهی ندارد و فقط بر دفاع تاکید شده است.

وی تصریح کرد :جمهوری اسلامی ایران۸ سال قربانی تفکر جنگ‌طلبی به‌ظاهر برخی از مسلمانان بود که تمام دنیای کفر و مزدوران آن در منطقه علیه ایران بودند.

وزیر کشور گفت :ما در ایران یک جنگ بین المللی را گذراندیم و حالا سوریه، عراق و یمن در منطقه شاهد چنین جنگی هستند.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه ایران هزینه های زیادی را در جنگ تحمیلی مانند هزینه های اقتصادی، انسانی و تمدنی پرداخت، تصریح کرد :از تمام این هزینه ها درس بزرگی گرفتیم و آن شناخت دوست از دشمن، استقلال و آزادی، خودکفایی و ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان است.

وی گفت :انسجام و وحدت داخلی از دیگر ثمرات جنگ تحمیلی بود و باید سوریه نیز از این جنگ خانمانسوز مانند ایران درس‌های بزرگی را یاد بگیرد تا بتواند در برابر دشمنان و تروریست ها به خوبی مقاومت کند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه برخی از دولت ها در جهان اسلام تمام امکانات خود را در اختیار دشمنان اسلام قرار داده اند افزود :مردم جهان اسلام این خیانت ها را فراموش نمی کنند و مقاومت مردم و مقاومت و شجاعت رئیس جمهور سوریه باعث شده است که تروریست ها با تمام امکاناتشان نتوانند کاری پیش ببرند.

عربستان از پیروزی های محور مقاومت بسیار نگران و ناراحت است محمد ابراهیم شعار نیز سوریه کشوروزیر در این دیدار گفت :این جایی که نشسته اید شهر دمشق است، پایتخت ایستادگی و پایداری و جایی که دشمنان اسلام می خواستند به هر نحوی این شهر سقوط کند و تمام تجهیزات و امکانات خود را در اختیار تروریست ها قرار دادند اما دمشق همچنان پایدار و مقاوم ایستاده است.

وزیر کشور سوریه افزود :تمام دنیا جمع شدند که نقشه جدیدی برای منطقه طراحی کنند و هدف آنها تجزیه دوباره منطقه است.

وی تاکید کرد :پشتیبانی، دوستی و کمک های جمهوری اسلامی ایران باعث استقامت و پایداری مردم و رزمندگان سوریه در خط مقدم جبهه ها شده است و این پشتیبان محکم، یعنی جمهوری اسلامی ایران باعث شد که در ماه های اخیر در جبهه های شمالی، جنوبی و شرقی و غربی، ارتش و نیروهای مردمی سوریه به پیروزی های چشمگیری برسند.

ابراهیم شعار افزود :در حماه، حمص، حلب، درعا، قنیطره و در جبهه های دیگر رزمندگان سوری دشمنان را شکست جدی دادند و حتی در دمشق و حومه آن نیز تروریست ها زمین‌گیر شدند.

وی با بیان اینکه هم اکنون سوریه در یک جنگ بین المللی و یک توطئه جهانی می سوزد گفت :اطمینان دارم محور مقاومت پیروز خواهد شد و تمام جنایت ها، توطئه ها و خیانت های امریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای مرتجع عربی را تلافی می کند.

وزیر کشور سوریه همچنین کمک های روسیه را نیز در پیروزی های اخیر رزمندگان سوری موثر خواند و افزود :دو کشور ایران و روسیه از زمانی که در کنار ما قرار گرفتند روحیه، استقامت و پایداری ما چندبرابر شده است.

وی با اشاره به خیانت‌ها، بی‌ادبی‌ها و بهانه‌جویی‌های عربستان علیه جمهوری اسلامی ایران گفت :عربستان از پیروزی های محور مقاومت بسیار نگران و ناراحت است و هر قدر رابطه محور مقاومت با یکدیگر تنگ‌تر و دوستی‌ها بیشتر شود، شکست دشمنان نزدیک‌تر خواهد شد.

ابراهیم شعار با بیان اینکه در سال۲۰۱۵ تفاهم‌نامه‌ای را با وزارت کشور ایران امضا کردیم که از بندهای بسیاری در زمینه مبارزه با تروریسم و انواع جرایم و مهاجرت‌های غیرقانونی و مبارزه با قاچاق مواد مخدر برخوردار است افزود :دوست داریم هر چه زودتر این تفاهم‌نامه‌ها به توافقنامه تبدیل شود و مراحل اجرایی خود را طی کند و نیروهای ما نیز برای آموزش‌های لازم به جمهوری اسلامی ایران اعزام شوند.

 

نظر شما