براساس اعلام سازمان توسعه تجارت؛

میانگین نرخ تعرفه واردات ۱۸.۸ درصد اعلام شد

۱۳۹۴/۱۰/۲۲ - ۱۳:۳۸:۱۳
کد خبر: ۳۶۰۳۳۲
میانگین نرخ تعرفه واردات ۱۸.۸ درصد اعلام شد
سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد : میانگین نرخ تعرفه وارداتی امسال 18.8 درصد تعیین شده و پیش بینی می شود با توجه به تمهیدات به عمل آمده و تغییرات پلکانی، تعداد طبقات تعرفه ای در سال آینده کاهش یابد و بنابراین میانگین نرخ تعرفه کاهش یابد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، سید ابراهیم حسینی مسئول ثبت سفارش این سازمان گفت : اکنون تعداد طبقات تعرفه ای 10 طبقه است که طبق برنامه ریزی ها این تعداد در سال 95 به هشت طبقه و در سال 96 به 6 طبقه کاهش خواهد یافت.

وی استفاده از سامانه پنجره واحد تجاری را یادآور شد و گفت : براساس تمهیداتی که به منظور ارتقای رتبه کسب و کار کشور و تسهیل تجارت به خصوص پس از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اتخاذ شده، صدور مجوزها و گواهی های مربوط به صادرات و واردات کالاها به صورت الکترونیکی و از طریق پنجره واحد تجاری صورت خواهد پذیرفت.

حسینی اعلام کرد: امسال در هشت ماهه نخست ،میزان واردات به رقم 26 میلیارد دلار رسید که نسبت به 33 میلیارد دلار سال گذشته کاهش 21 درصدی داشت .

وی افزود: کاهش واردات در جهت مدیریت منابع ارزی کشور و محدودیت آن صورت گرفته ، درعین حال کالاهای مصرفی و لوکس، حجم قابل توجهی از واردات کشور را در سال های گذشته به خود اختصاص داده بود.

معاون مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت گفت: اکنون ثبت سفارش بیش از دو هزار ردیف تعرفه کالایی به صورت خودکار و هوشمند و بدون نیاز به تأیید کارشناسی انجام می شود و حذف مرحله کارشناسی برای بسیاری از ردیف های تعرفه ای جدید نیز در دست اقدام است.

حجم تجارت جهانی سالیانه حدود 20 هزار میلیارد دلار است که 66 درصد این سبد به کالاهایی با فناوری بالا مربوط می شود و این در حالی است که جمهوری اسلامی وابستگی 80 درصدی به کالاهای خام دارد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز