کشف جسد دو خبرنگار عراقی در دیاله

۱۳۹۴/۱۰/۲۲ - ۱۶:۳۸:۵۵
کد خبر: ۳۶۰۴۲۰
کشف جسد دو خبرنگار عراقی در دیاله
یک منبع امنیتی عراق گفت که پلیس جسد خبرنگار و فیلمبردار شبکه تلویزیونی "الشرقیه" را در شمال شرق "بعقوبه" واقع در استان "دیاله" یافته است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، این منبع که خواست نامش فاش نشود، به تارنمای اینترنتی "السومریه نیوز" اعلام کرد، جسد این دو که به ضرب گلوله کشته شده اند در کنار جاده ای نزدیک بخش "الوجیهیه" واقع در 25 کیلومتری شمال شرق بعقوبه کشف شد.

وی ادامه داد، این دو که به ضرب گلوله به ناحیه سر به قتل رسیده اند صبح امروز برای پوشش خبری رویدادهای "المقدادیه" رفته بودند اما حین بازگشت ناپدید شده و تماس با آنان قطع شده بود.

شبکه الشرقیه در سال 2004 میلادی تاسیس شد که اولین شبکه عراقی خصوصی در این کشور می باشد.

"سعد البزاز" صاحب شبکه الشرقیه است که تا سال 1992 مدیر رادیو و تلویزیون در زمان صدام بود تا اینکه پس از آن راهی انگلستان شد و تا زمان حاضر در لندن ساکن است.

اعدام های متعددی از گروه خبرنگاران و فیلمبرداران رسانه های مختلف توسط گروه تروریستی داعش درسال 2015 گزارش شده است. 

براساس گزارش کمیته حمایت از خبرنگاران در نیویورک در سال 2015 شصت و نه خبرنگار در حین انجام کار در سرتاسر جهان کشته شده اند.

سوریه بیشترین آمار قربانی خبر نگاران را دارد و در این کشور جنگ زده در سال 2015 سیزده روزنامه نگار و خبرنگار کشته شده اند. این رقم کمتر از آمار سال 2014 است.

بر اساس گزارش کمیته حمایت از خبرنگاران از میان 69 خبرنگار کشته شده در سال 2015 ، 28 تن از آنان پیش از کشته شدن پیام های تهدید آمیز دریافت کرده بودند.

به گزارش برنا به نقل از العالم، اغلب این خبرنگاران پیگیر سوژه های خبری حساس و پر خطر بوده اند و برخی از آنها نیز در مناطق جنگی و خطرناک کار می کردند.

بر اساس این گزارش کشورهای یمن، لیبی، عراق و سوریه خطرناک ترین محل ها برای کار خبرنگاران اعلام شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز