سرازیر شدن پولهای سعودی به جیب القاعده

۱۳۹۴/۱۰/۲۸ - ۱۴:۰۱:۳۱
کد خبر: ۳۶۲۶۶۴
سرازیر شدن پولهای سعودی به جیب القاعده
روزنامه سعودی عکاظ در مطلبی از چگونگی سرازیر شدن مبالغ هنگفتی از عربستان به سوریه برای استفاده شاخه سازمان تروریستی القاعده در این کشور سخن گفت.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، این روزنامه عکاظ در مطلبی به قلم محمد الساعد ، ضمن بیان چگونگی انتقال مبالغ هنگفتی از حساب های تروریست های سعودی به سوریه، به طرح داستان " عبدالله المحیسنی " تبعه سعودی پرداخت که چگونه به جبهه تروریستی النصره شاخه القاعده در سوریه ملحق شد و با خود بیش از 700 میلیون ریال سعودی را به سوریه برد.

به نوشته این روزنامه، عبدالله المحیسنی از اهالی مکه مکرمه که امپراطوری مالی عظیمی دارد، در سال 2012 میلادی از این شهر به سوریه رفت. او با خود بیش از 700 میلیون ریال سعودی برد و به گروه تروریستی جبهه النصره شاخه القاعده در سوریه ملحق شد.

به گزارش برنا به نقل از برنا، به نوشته عکاظ، تئوریسین های جریان سلفی - اخوانی موسوم به "السروری" که بدنبال شخصی می گشتند تا از طریق وی به اهداف خود برسند، فرصت را فراهم دیدند، لذا این جوان تندرو ساخته و پرداخته شد تا نقش اسامه بن لادن جدیدی را بازی کند. المحیسنی سعودی جوان "مانفیست" جریان سلفی اخوانی "السروری" را در دستور کار قرار داد و مبانی آن را اجرا کرد.

اما به نوشته روزنامه عکاظ، سران جریان السروری شکست خوردند زیرا المحیسنی "سعودی سروری" کاریزمای بن لادن را نداشت و نتوانست جای پایی در سوریه باز کند و 700 میلیون ریال و المحیسنی و رویای جریان السروری در ایجاد پایگاهی دیگر برای خودشان تباه شد و را از دست دادند.

نظر شما