آمادگی بانک کره‌ای برای امضای قرارداد ٥ میلیارد یورویی با ایران

۱۳۹۴/۱۰/۲۹ - ۱۱:۵۰:۳۰
کد خبر: ۳۶۲۹۶۱
آمادگی بانک کره‌ای برای امضای قرارداد ٥ میلیارد یورویی با ایران
پس از آن که بانک مرکزی کره جنوبی دو روز پیش تحریمهای اعمال شده علیه ایران را لغو کرد، بانک واردات و صادرات این کشور نیز از امضای توافقنامه جدید به منظور ایجاد تسهیلات مالی برای شرکتهای فعال کره‌ای در کشورمان خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، در بیانیه‌ای که این بانک امروز (سه‌شنبه، ٢٩ دیماه) منتشر کرد اعلام شده است که قصد دارد یک قرارداد مالی به ارزش ٥ میلیارد یورو با ایران امضا کند.

در بیانیه بانک کره‌ای تاکید شده است: این قرارداد با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران منعقد می‌شود تا تسهیلات مالی لازم برای شرکتهایی کره جنوبی که در حال کسب و کار در ایران هستند، تامین شود.

بانک واردات و صادرات کره جنوبی همچنین اعلام کرد: توافقنامه یادشده میان این بانک و بانک مرکزی ایران، طی سه ماه امضا می‌شود و شرکتهای فعال کره‌ای را در عرصه های مختلف ایران از جمله بخش فولاد، آهن، نیروگاهها و بخشهای صنعتی شامل خواهد شد.

بیانیه این بانک در حالی منتشر می‌شود که وزارت تجارت این کشور نیز به تازگی اعلام کرده است: با اجرای برجام، همه سامانه های محدود کننده با ایران را که نیاز به مصوبات سختی داشت، فورا لغو می‌کند که یکی از مهمترین آنها سامانه تصویبی و محدود کننده‌ای بود که از پنج سال پیش بانک مرکزی کره اعمال کرده بود که دو روز پیش اقدام به لغو آن کرد.

دولت سئول امیدوار است که لغو تحریمهای بین‌المللی علیه تهران به ایجاد فرصتهای جدیدتر و شرائط مناسبتر برای شرکتهای کره‌ای جهت توسعه همکاریهای تجاری با ایران منجر شود.

نظر شما