آمانو:

برای اجرای برجام همه باید همکاری کنیم

۱۳۹۴/۱۰/۲۹ - ۱۶:۳۹:۱۶
کد خبر: ۳۶۳۱۳۴
برای اجرای برجام همه باید همکاری کنیم
دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: همه برای اجرای برجام باید همکاری کنند تا به صورت پایدار پیش برود، در سفرم به ایران همه مقامات ایرانی قول دادند برجام را به درستی پیش ببرند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از بازگشت از ایران در نشست خبری اظهار کرد: نمی توانم از دیدارم در تهران اطلاعات زیادی در اختیارتان بگذارم اما به نتایج خوبی رسیدیم.

آمانو با بیان اینکه "تمرکزمان بر روی اجرای برجام است" گفت: در بحث پرونده هسته ای به صورت کامل روی بند بند همه مسایل بحث شد و به نتیجه خوبی رسیدیم.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با تغییر موضع وی در رابطه با ایران گفت: من مواضع ضدایرانی نداشتم اما از سال 2009 که انتخاب شدم مساله هسته ای ایران اولویت ما بود و کسی فکر نمی کرد به نتیجه برسیم و گزارش های من و مواضع من بسته به کارهای انجام شده است البته همه اعضای آژانس باید در زمینه هسته ای همکاری کنند و این همکاری مختص ایران نیست.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با زمان پایان اجرای برجام گفت: سه روز از اجرای برجام می گذرد و زود است در رابطه با پایان آن سخن بگوییم، همه برای اجرای برجام باید همکاری کنند تا به صورت پایدار پیش برود، در سفرم به ایران همه مقامات ایرانی قول دادند برجام را به درستی پیش ببرند.

دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در رابطه با دلیل انتخاب بانک هسته ای قزاقستان برای تبادل اورانیوم ایران گفت: انتخاب بانک هسته ای قزاقستان به دلیل سیاسی بود و نمی خواستیم آنجا باشد اما در نهایت تصمیم گرفتیم از آنجا استفاده کنیم و در این زمان نیاز ساخت یک بانک هسته ای جدید در اروپا احساس می شود.

وی در ادامه افزود: در گذشته می توانستیم مسائل پادمانی را در ایران پیگیری کنیم اما اکنون پروتکل الحاقی را داریم که شرایط و دسترسی بیشتری به ما داده است. به دلیل محدودیت ها نمی توانستیم با ایران همکاری کنیم اما با شرایط جدید آژانس توان همکاری بیشتری با ایران دارد.

آمانو در پایان خاطرنشان کرد: تهیه گزارش آژانس از تابستان شروع شده بود و گزارش های جدیدی نیز منتشر می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز