در دیدار وزیر صنعت و تجارت چک با تخت روانچی مطرح شد؛

کمیسیون مشترک اقتصادی میان ایران و چک برگزار می‌شود

۱۳۹۴/۱۰/۲۹ - ۲۰:۲۴:۱۶
کد خبر: ۳۶۳۱۷۶
کمیسیون مشترک اقتصادی میان ایران و چک برگزار می‌شود
یان ملادک وزیر صنعت و تجارت جمهوری چک که در راس یک هیات 60 نفره متشکل از فعالان اقتصادی و صنعتی این کشور در کشورمان بسر می برد، و مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه پیرامون مسائل دوجانبه گفتگو کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، یان ملادک وزیر صنعت و تجارت جمهوری چک که در راس یک هیات 60 نفره متشکل از فعالان اقتصادی و صنعتی این کشور در کشورمان بسر می برد، و مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه پیرامون مسائل دوجانبه گفتگو کرد. طرفین در این دیدار بر عزم و اراده دو کشور جهت توسعه و تنوع بخشی بر روابط اقتصادی و صنعتی بین دو کشور تاکید کردند. 

وزیر صنعت و تجارت چک با تبریک به مناسبت اجرایی شدن برجام اظهار داشت: خوشحالم که بعنوان اولین  هیات خارجی در اولین روز اجرایی شدن برجام در ایران هستیم. قطعا برطرف شدن تحریمها زمینه همکاریها را افزایش خواهد داد. برای تحقق این امر مایلیم کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را برگزار کنیم. وی با ناچیز خواندن حجم مبادلات تجاری فعلی دو کشور اظهار امیدواری نمود: با توجه به پتانسیلهای موجود دو طرف، این سفر بتواند زمینه همکاریهای بیشتر بویژه بین بخشهای خصوصی دو کشور را فراهم نماید.

تخت روانچی نیز با رضایت بخش خواندن روند همکاریهای دو کشور اعلام داشت: دو کشور طی یک سال اخیر شاهد تبادل هیاتها در عرصه های مختلف بوده اند . اکنون راه برای تبادل هیاتها در سطوح بالا  هموار شده است. وی افزود با به اجرا درآمدن برجام و رفع تحریمها فضای بسیار خوبی برای از سرگیری و توسعه همکاریهای دو کشور مخصوصا در بخش اقتصادی با اولویت سرمایه گذاری و انتقال فناوری فراهم شده است . در این راستا وزارت امور خارجه از کلیه سازو کارها شامل انعقاد موافقتنامه ها و برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی حمایت می کند.     

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز